Anaokulunda çalişan psikolojik danişma ve rehber öğretmenlerin okul çalişanlari, veli ve öğrenci etkileşimi açisindan incelenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Gündoğdu, Serhat
dc.date.accessioned 2021-06-04T09:25:15Z
dc.date.available 2021-06-04T09:25:15Z
dc.date.issued 2020-10-10
dc.identifier.uri https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/1272830
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/2131
dc.description.abstract Bu araştırma Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı resmi anaokullarında görev yapan psikolojik danışma ve rehberlik öğretmenlerin; veli, okul çalışanları ve öğrenci ile etkileşimi açısından incelenmesini amaçlayan nitel bir çalışmadır. Araştırmanın grubunu Adana ilinin merkez ilçelerinde (Seyhan, Çukurova, Yüreğir, Sarıçam) görev yapan 10 kadın ve sekiz erkek olmak üzere toplam 18 psikolojik danışma ve rehberlik öğretmeni oluşturmuştur. Araştırma grubuna Adana ili merkez ilçelerinde görev yapan psikolojik danışma ve rehberlik öğretmenlerinin hepsi dâhil olmuştur. Çalışmanın verilerikatılımcılarla yüz yüze görüşülerek araştırmacı tarafından toplanmıştır. Veriler çalışma grubundaki öğretmenlerden yarı yapılandırılmış görüşme sorularıyla elde edilmiştir. Veriler nitel araştırma veri analiz yöntemlerinden içerik analizi tekniği ile araştırmacı tarafından analiz edilmiştir. Yapılan analizlere göre, öğretmenlerin anaokulunda çalışmaya başladıktan sonra olumlu ve olumsuz kişisel yaşantıları olmuştur. Öğretmenlerin olumlu ve olumsuz mesleki yaşantıları olmakla birlikte kendilerini geliştirme çabaları da ortaya çıkmıştır. Öğretmenlerin çoğunluğu okul çalışanları ile kişisel etkileşime girmişlerdir. Öğretmenlerin okul çalışanlarıyla mesleki etkileşiminde tanıtım faaliyetleri ve işbirliği içerisinde çalışma ön plana çıkmıştır. Öğretmenler çocuklarla kişisel etkileşiminden bahsederken çocukların hitap şekillerinden, çocuklarla yaptıklarından ve çocukların algılarından bahsetmişlerdir. Çocuklarla mesleki etkileşimde, yapılan uygulamalar daha çok vurgulanmıştır. Öğretmenler velilerle mesleki etkileşiminde daha çok yapılan uygulamalardan bahsetmişlerdir. Öğretmenler eski görev yerleri ile anaokulunun olumlu ve olumsuz yönlerini de ifade etmişledir.Okul yöneticilerinin, okul öncesi öğretmenlerinin ve velilerin rehber öğretmenlere gerekli ilgiyi göstermeleri ve rehber öğretmenlerin okul aidiyetlerinin sağlanması durumunda verimli ve uyumlu bir çalışma ortamının olacağı sonucuna varılabilir. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Yusuf Arslan tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Okul öncesi eğitimi tr_TR
dc.subject Okul öncesi rehberlik hizmetleri tr_TR
dc.subject Rehber öğretmen tr_TR
dc.title Anaokulunda çalişan psikolojik danişma ve rehber öğretmenlerin okul çalişanlari, veli ve öğrenci etkileşimi açisindan incelenmesi tr_TR
dc.title.alternative Analysis of psychological counseling and guidance teachers working in kindergarten in terms of interaction with school employees, parents and students tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Uluslararası Anadolu Sosyal Bilimler Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/eğitim fakültesi/temel eğitim bölümü/okul öncesi eğitimi anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 102132 tr_TR
dc.identifier.volume 4 tr_TR
dc.identifier.issue 3 tr_TR
dc.identifier.startpage 157 tr_TR
dc.identifier.endpage 178 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Dosyalar Boyut Biçim Göster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster