dc.contributor.author |
Gündoğdu, Serhat |
|
dc.date.accessioned |
2021-06-04T09:25:15Z |
|
dc.date.available |
2021-06-04T09:25:15Z |
|
dc.date.issued |
2020-10-10 |
|
dc.identifier.uri |
https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/1272830 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.11787/2131 |
|
dc.description.abstract |
Bu araştırma Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı resmi anaokullarında görev yapan psikolojik danışma ve
rehberlik öğretmenlerin; veli, okul çalışanları ve öğrenci ile etkileşimi açısından incelenmesini amaçlayan nitel bir
çalışmadır. Araştırmanın grubunu Adana ilinin merkez ilçelerinde (Seyhan, Çukurova, Yüreğir, Sarıçam) görev
yapan 10 kadın ve sekiz erkek olmak üzere toplam 18 psikolojik danışma ve rehberlik öğretmeni oluşturmuştur.
Araştırma grubuna Adana ili merkez ilçelerinde görev yapan psikolojik danışma ve rehberlik öğretmenlerinin
hepsi dâhil olmuştur. Çalışmanın verilerikatılımcılarla yüz yüze görüşülerek araştırmacı tarafından toplanmıştır.
Veriler çalışma grubundaki öğretmenlerden yarı yapılandırılmış görüşme sorularıyla elde edilmiştir. Veriler nitel
araştırma veri analiz yöntemlerinden içerik analizi tekniği ile araştırmacı tarafından analiz edilmiştir. Yapılan
analizlere göre, öğretmenlerin anaokulunda çalışmaya başladıktan sonra olumlu ve olumsuz kişisel yaşantıları
olmuştur. Öğretmenlerin olumlu ve olumsuz mesleki yaşantıları olmakla birlikte kendilerini geliştirme çabaları da
ortaya çıkmıştır. Öğretmenlerin çoğunluğu okul çalışanları ile kişisel etkileşime girmişlerdir. Öğretmenlerin okul
çalışanlarıyla mesleki etkileşiminde tanıtım faaliyetleri ve işbirliği içerisinde çalışma ön plana çıkmıştır.
Öğretmenler çocuklarla kişisel etkileşiminden bahsederken çocukların hitap şekillerinden, çocuklarla
yaptıklarından ve çocukların algılarından bahsetmişlerdir. Çocuklarla mesleki etkileşimde, yapılan uygulamalar
daha çok vurgulanmıştır. Öğretmenler velilerle mesleki etkileşiminde daha çok yapılan uygulamalardan
bahsetmişlerdir. Öğretmenler eski görev yerleri ile anaokulunun olumlu ve olumsuz yönlerini de ifade
etmişledir.Okul yöneticilerinin, okul öncesi öğretmenlerinin ve velilerin rehber öğretmenlere gerekli ilgiyi
göstermeleri ve rehber öğretmenlerin okul aidiyetlerinin sağlanması durumunda verimli ve uyumlu bir çalışma
ortamının olacağı sonucuna varılabilir. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.publisher |
Yusuf Arslan |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Okul öncesi eğitimi |
tr_TR |
dc.subject |
Okul öncesi rehberlik hizmetleri |
tr_TR |
dc.subject |
Rehber öğretmen |
tr_TR |
dc.title |
Anaokulunda çalişan psikolojik danişma ve rehber öğretmenlerin okul çalişanlari, veli ve öğrenci etkileşimi açisindan incelenmesi |
tr_TR |
dc.title.alternative |
Analysis of psychological counseling and guidance teachers working in kindergarten in terms of interaction with school employees, parents and students |
tr_TR |
dc.type |
article |
tr_TR |
dc.relation.journal |
Uluslararası Anadolu Sosyal Bilimler Dergisi |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/eğitim fakültesi/temel eğitim bölümü/okul öncesi eğitimi anabilim dalı |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
102132 |
tr_TR |
dc.identifier.volume |
4 |
tr_TR |
dc.identifier.issue |
3 |
tr_TR |
dc.identifier.startpage |
157 |
tr_TR |
dc.identifier.endpage |
178 |
tr_TR |