dc.identifier.citation |
Akyol, B., Konar, N., Taşçı, M. (2017). The Effect Of Sport On Balance And Walking
Distance With Visually Impaired People. Niğde Üniversitesi Beden
Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi Cilt 11, Sayı 3.
Akınoğlu,B., Kocahan, T., Birben, T., Yıldırım, N.Ü., Hasanoğlu, A., Karaman, G.
(2018). Goalball Sporcularında Ayakkabının ve Görmenin Denge Üzerine Etkisinin
İncelenmesi. Ergoterapi ve Rehabilitasyon Dergisi, 6(1) 2018, 69-76.
Aslan, U.B., Calik, B.B., Kitiş, A. (2012). The effect of gender and level of vision
on the physical activity level of children and adolescents with visual impairment.
Res Dev Disabil;33(6): 1799-804. [Crossref] [PubMed]
Büyükyıldırım, H. (2017). Görme Engelliler Futbolunda (B1) Reaksiyon Süresi
Ve Dengenin Sportif Performansa Etkisinin Araştırılması. T.C. İnönü
Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü. Beden Eğitimi Ve Spor Anabilim
Dalı Yüksek Lisans Tezi. Malatya.
Deliceoğlu, G., Çavuş, T.P., Karaman, G., Kocahan, T., Tortu, E. Tekçe, A. ( 2017).
Goalball Antrenmanının Kadın Goalball Paralimpik Takımının Kuvvet,
Denge ve Esneklik Parametrelerine Etkisinin İncelenmesi. Gaziantep Üniversitesi
Spor Bilimleri Dergisi. Cilt:2. Sayı:1. ISSN: 2536-5339.
Donaldson, S. J., & Ronan, K. R. (2006). The effects of sports participation on
young adolescents’ emotional well-being. Adolescence, 41, 369-389.
Ganley, T. (2001). Egzersiz ve çocuk sağlığı. Spor ve Tıp. 41-47.
Hendry, J., Kerr, R. (1983). Communication through physical activity for learning
disabled children. Percept Mot Skilles, 56(1):155–8.
Ilkım, M., Canpolat, B., & Akyol, B. (2018). The effects of eight-week regular
training in amateur amputee football team athletes’ body composition.
Turkish Journal of Sport and Exercise, 20(3), 199-206.
Kaya, M. (2003). 13-15 Yaş Grubu Spor Yapan Görme Engellilerin Statik Ve
Dinamik Denge Etkinliklerinin Karşılaştırılması. T.C. Gazi Üniversitesi
Sağlık Bilimleri Enstitüsü Beden Eğitimi Ve Spor Anabilim Dalı. Ankara.
Kayıhan, R., Sade, A., Cavlak, U., Uysal, H. (1989). Görme Özürlü ve Sağlıklı
Gençlerde Denge ve dokunma algılamasının karşılaştırılması. Fizyoterapi-
Rehabilitasyon, 6(1):63-75.
Kimyon, B. (2016). Türkiye Görme Engelliler Goalball Sporcularının Fiziksel
Uygunluk Ve Antropometrik Özelliklerinin Müsabaka Başarıları İle Karşılaştırılması.
T.C. Çukurova Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Beden
Eğitimi Ve Spor Anabilim Dalı. Beden Eğitimi Ve Spor Anabilim Dalı
Tezli Yüksek Lisans Proğramı Yüksek Lisans Tezi. Adana.
Konar, N. ve Kurtoğlu, A. (2019). Bireysel ve Takım Sporu Yapan 1 2-15 Yaş
Görme Engelli Öğrencilerin F iziksel ve Motorik Özelliklerinin Karşılaştırılması.
Turkiye Klinikleri J SportsSci.2019;11(2):55-9.
Konar, N. Ve Pepe, K. (2003). Rehabilitation: handicapted sport and paralympic].
İÜ Spor Bilim Derg:11(3):162- 6.
Kural, B. (2018). Görme Engellilerin Dağcılık Aktiviteleri Yoluyla Geliştirdikleri
Becerilerin Yaşam Kalitelerine Yansımalarının İncelenmesi. Karadeniz
Teknik Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Beden Eğitimi Ve Spor
Anabilim Dalı. Trabzon.
Kurtoğlu, A. (2017). Türkiye’deki Görme Engelliler Okullarındaki Spor Yapan
Ve Yapmayan Görme Engelli Öğrencilerin Fizyolojik Ve Motorik Özelliklerinin
Karşılaştırılması. T.C. İnönü Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
Beden Eğitimi Ve Spor Anabilim Dalı. Yüksek Lisans Tezi. Malatya.
Maggill, R .A. (1980). Motor Leaming, s.66-124, Wm. C. Brown Comp. Publ.,
USA.
Makris, V.I., Yee, R.D., Langefeld, C.D., Chappell, A.S., Slemenda, C.W. (1993).
Visual loss and performance in blind athletes. Medicine and science in
sports and exercise, 25(2): 265-269.
Millî Eğitim Bakanlığı, (2018). Ministry of National Education Strategy Development
Presidency. Millî Eğitim İstatistikleri Örgün Eğitim 2017/’18.
Resmi istatistik programı yayını. Ankara; p.282.
Nişli, M. Y., Acar, Z.A., ,Öz-Nişli, E. (2019). Engellilerde beden eğitimi ve spor
çalışmalarının çeşitli kriterler açısından gözden geçirilmesi. Bolu Abant
İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19 (2), 587-603.
O’Connell, M. (2000). The effect of brailling and physical guidance on the selfefficacyof
children who are bIind. Unpublished master’s thesis: State University
of New York College at Brockport, NY.
Özoğlu F.,Ünver R., Türkiye Özel Sporcular Spor Federasyonu Faaliyet Etkinliklerinin
Değerlendirilmesi (2014-2018),Spor Bilimlerinde Yeni Fikirler-
1,Akademisyen Yayınevi, 2020
Özüdoğru, A. ve Uçar, İ. (2020). Görme Engelli Sporcularda Futsal Antrenmanın
Fiziksel Uygunluk Düzeyine Etkisi. Türkiye Klinikleri Spor Bilimleri
Dergisi. Turkiye Klinikleri J Sports Sci;12(1):77-83.
Sert T.,Eroğlu Ş., Ünver R.,(2020) Türkiye’ De Spor Bilimi alanında Zihinsel Engelli
bireylere Yönelik Gerçekleştirilen Tez Çalışmalarından Bazılarının
İçerik Analizi, Sporda Akademik Yaklaşımlar-7,Gece Kitaplığı Yayınevi,
ISBN • 978-625-7189-98-9 Kızılay-Ankara.
Tükel, Y. (2015). Görme Engelli Judocuların Denge Performanslarının İncelenmesi.
T.C. Selçuk Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü. Antrenörlük
Eğitimi Anabilim Dalı. Konya.
Yıldırım, A., Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri.
Seçkin yayıncılık. |
tr_TR |