dc.identifier.citation |
Ayvazo, S., & Ward, P. (2009). Effects of Classwide Peer Tutoring on the Performance of Sixth
Grade Students during a Volleyball Unit. Physical Educator, 66(1), 12–22.
Balyan, M. (2003). “Beden Eğitimi Derslerinde Başarı Notu Değerlendirmesi Üzerine Bir
Yaklaşım,Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ege Üniversitesi, İzmir.
Doğanay A. (2007). Öğretim İlke ve Yöntemleri, Ankara: Pegem Yayımcılık.
Falchikov, N. (1995). Peer Feedback Marking: Developing Peer Assessment. Innovations in
Education and Training International, 32, 175–187.
Field, M., Burke, J., & Lyold, D., (2004). Peer Assisted Learning in Clinical Examination, The
Lancet, 363(9407), 490–491.
Falchikov, N. (2001). Learning Together: Peer Tutoring in Higher Education. London; New
York: Routledge Falmer.
Gagnon, A. G. (2016). Developmental Physical Education: How to Implement a Peer-
Assistance Program to Help Low Performers. Journal of Physical Education, Recreation
& Dance, 87(9), 28–36.
Gök, T. (2013). A Comparison of Students’ Performance Skills and Confidence With Peer
Instruction and Formal Education. Journal of Baltıc Science Education, 12(6), 747–758.
Güllü, M., Güçlü, M., & Kafkas, E. (2007). “Beden Eğitimi Öğretmenlerinin 4.5. Ve 6. Sınıf
Beden Eğitimi Dersi Yeni Öğretim Programı Uygulamalarının İncelenmesi”, Uluslararası
Akdeniz Spor Bilimleri Kongresi, Antalya.
Gündüz, N., & Acar, Z. (2013). Beden Eğitimi Ve Fen Ve Teknoloji Dersinde Doğa Yürüyüşü
Konulu Performans Ödevinin Değerlendirilmesi, A.Ü. Spor Bilimleri Fakültesi, Spormetre
Dergisi, 12, 2, 2014, Sayfa:81.
Gürkay Y., & Gündüz, N. (2008). Ankara merkez İlköğretim Okullarında Görevli Beden
Eğitimi ve Spor Öğretmenlerinin Ölçme ve Değerlendirme Tekniklerinin Uygulanışına
İlişkin Görüşleri, Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 6(3), 103–111.
Houston-Wilson, C., Lieberman, L., Horton, M., & Kasser, S. (1997). Peer Tutoring: A Plan
for Instructing Students of all Abilities. Journal of Physical Education, Recreation &
Dance, 39–44.
Hurley, F. K., Mckay, W. D., Scott, M. D., & James M. B. (2012). Peer Assisted Learning in
Research Methods and Statistics. Proceedings of the HEA STEM Learning and Teaching
Conference.
Iserbyt, P. (2013). Reciprocal Peer Learning with Task Cards: Analysis of Behaviour and
Verbal Interactions in Structured and Unstructured Dyads. Physical Education and Sport
Pedagogy, 2(20), 174–185.
Longueville, F. A., Gernigon, C., Hue, M. L., Calopi, M., & Winnykamen, F. (2002). Peer
Tutoring in A Physical Educatin Setting: Influence of Tutor Skill Level on Novice
Learners’motivation and Performance. Journal of Teaching in Physical Education, 22,
105–123.
Kwon, M.-H. (2007). The Analysisof Peer Conflict in Physical EducationClasses of an
Elementary School. International Journal of Applied Sports Science, 19(2), 80–107.
McKenna, L., & French, J. (2010). A Step Ahead: Teaching Undergraduate Students to be Peer
Teachers. Nurse Education in Practice, 11(2), 141–145.
Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) (2007). Ortaöğretim Beden Eğitimi Dersi Öğretim Program ve
Kılavuzu, (1-8 Sınıf), Ankara: Devlet Kitap Müdürlüğü.
Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) (2009). Ortaöğretim Beden Eğitimi Dersi Öğretim Programı (9-
12 Sınıf), Ankara: Devlet Kitap Müdürlüğü,
Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative Data Analysis (2nd ed.). Newbury Park,
CA: Sage.
NASPE (1995). Moving into the Future: National Standarts for Physical Education. St. Louis:
Mosby.
Nurmi, A. M, & Kokkonen, M. (2015). Peers as Teachers in Physical Education Hip Hop
Classes in Finnish High School. Journal of Education and Training Studies, 3(3). 23–32
Topping, K., (1998). Peer Assessment Between Students İn Colleges and Universities. Review
of Educational Research, 68, 249–276.
Topping, K. J., (1996). The Effectivenness of Peer Tutoring in Further and Higher Education:
A Tipology and Review of the Literature. Higher Education, 32(3),321–345.
Türkiye bocce Bovling Dart. Dart Fedarasyonu, tbbdf.gov.tr
Türkiye dizilim sporu temsilciliği, www.speedstacks.com.tr
Siedentop, D., & Tannehill, D. (2000). Developing Teaching Skills İn Physical Education (4th
ed.). Mountain View, Calif.: Mayfield Pub. Co.
Şirinkan, A., & Erdiş, S. (2009). İlköğretim Okullarındaki Beden Eğitimi Ve Spor Derslerinde
Uygulanan Öğretim Yöntemleri Ve Ölçme–Değerlendirme Kriterlerinin Araştırılması,
Niğde Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, Cilt 3, Sayı 3.
Üner, U., & Gündüz, N. (2014). Satranç Öğretiminde Akran Eğitimi Modelinin Uygulanması
ve Değerlendirilmesi, 13. Spor Bilimleri Kongresi, Konya.
Wallhead, T., & O’Sullivan, M. (2007). A Didactic Analysis of Content Development During
the Peer Teaching Tasks of a Sport Education Season.Physical Education and Sport
Pedagogy, 12(3), 225–243.
Weidner, T. G., & Popp, J. K. (2007). Peer-Assisted Learning and Orthopaedic Evaluation
Psychomotor Skills, Journal of Athletic Training, 42(1), 113–119.
Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri,
Genişletilmiş 9. Baskı, Ankara: Seçkin Yayımcılık.
Mirzeoğlu, A. D, & Özcan G. (2015). Akran Öğretimiyle İşlenen Okul Deneyimi Dersi
Hakkında Öğrenci Görüşleri ve Kazanımları, Sport Sciences (NWSASPS), 10(4), 16–33.
Turkmen, M. (2011). Bocce: Bowls, Petanque, Raff a and Boules, Defi nitions, History, and
Rules, Ankara: Neyir Publication (in Turkish). |
tr_TR |