dc.contributor.author |
Polat, Mahmut |
|
dc.date.accessioned |
2021-06-01T10:22:02Z |
|
dc.date.available |
2021-06-01T10:22:02Z |
|
dc.date.issued |
2018 |
|
dc.identifier.citation |
POLAT MAHMUT (2018). Bilimin Doğası Hakkındaki Görüşlerin Kısa Hikâyeler Yöntemiyle
Değerlendirilmesi: Fen Bilgisi Öğretmen Adayları Örneği. Maarif Mektepleri Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(1), 19-35., Doi: 10.46762/mamulebd.427225 |
tr_TR |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.11787/1935 |
|
dc.description.abstract |
Bu araştırmanın amacı fen bilgisi öğretmen adaylarının bilimin doğası hakkındaki
görüşlerini ölçek ve kısa hikâyeler yoluyla ayrı ayrı tespit etmek ve farklı yollardan tespit
edilmiş olan bu görüşleri birbirleriyle karşılaştırarak kısa hikâyelerin ölçme değerlendirme
aracı olarak öğretim ortamında etkililiğini belirlemektir. Araştırma çoklu durum çalışması
içinde 79 Fen Bilgisi öğretmen adayı ile gerçekleştirilmiştir. Bilimsel Bilginin Doğası Ölçeği
(BBDÖ) ve araştırmacı tarafından derlenen sekiz kısa hikâye (KH) ile katılımcıların bilimin
doğası hakkındaki görüşleri belirlenmiş kısa hikâyelerin bir ölçme değerlendirme yöntemi
olarak nasıl kullanılabildiği ortaya konulmuştur. Çalışmaya ait veriler katılımcılardan 2011
yılının mayıs ayı içerisinde toplanmıştır. Analizler sonucunda katılımcıların farklı yollarla
ölçülen bilimin doğası görüşlerinin birbirinden farklı oldukları görülmüştür. BBDÖ’den elde
edilen puanlar KH’lerden elde edilen puanlardan genelde daha yüksek çıkmıştır. Nitel
verilerden elde edilen sonuçlara göre, katılımcıların bilimin doğasına yönelik bazı kavram
yanılgılarına sahip oldukları görülmüştür. Çalışmadan elde edilen sonuçlar doğrultusunda
alana katkı getirebileceği düşünülen bazı önerilere yer verilmiştir. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
The present study aims to identify prospective science teachers’ opinions on the nature
of science via a scale and short stories and the effectiveness of short story as a measurement
instrument by comparing those ideas gathered in different ways. The study was conducted
among 79 prospective science teachers within a multiple-case study. Though the NSKS and
the eight vignettes created by the researcher, the participants’ views on the nature of science
were identified and the use of vignettes as an assessment method was demonstrated. At the
end of the analyses, it was determined that the participants’ opinions on the nature of science,
which was measured via different methods, varied from each other. The scores of NSKS were generally higher than that of vignettes scores. According to the results obtained from
qualitative data, participants have some misconceptions about the nature of science. Some
suggestions have been made that may contribute to the field in the direction of the results
obtained from the work. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.publisher |
Maarif Mektepleri Yayınları |
tr_TR |
dc.relation.isversionof |
10.46762/mamulebd.427225 |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Fen eğitimi |
tr_TR |
dc.subject |
Bilimin doğası |
tr_TR |
dc.subject |
Ölçme- değerlendirme |
tr_TR |
dc.subject |
Kısa hikâyeler |
tr_TR |
dc.subject |
Science education |
tr_TR |
dc.subject |
Nature of science |
tr_TR |
dc.subject |
Measurement- assessment |
tr_TR |
dc.subject |
Vignettes |
tr_TR |
dc.title |
Bilimin doğası hakkındaki görüşlerin kısa hikâyeler yöntemiyle değerlendirilmesi: Fen bilgisi öğretmen adayları örneği. |
tr_TR |
dc.type |
article |
tr_TR |
dc.relation.journal |
Maarif Mektepleri Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/eğitim fakültesi/matematik ve fen bilimleri eğitimi bölümü/fen bilgisi eğitimi anabilim dalı |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
35081 |
tr_TR |
dc.identifier.volume |
2 |
tr_TR |
dc.identifier.issue |
1 |
tr_TR |
dc.identifier.startpage |
19 |
tr_TR |
dc.identifier.endpage |
35 |
tr_TR |