Dördüncü sınıf öğrencisinin okuma ve anlama sorunları üzerine bir eylem araştırması

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Esener, Pınar
dc.contributor.author Tahiroğlu, Mustafa
dc.contributor.author Temur, Murat
dc.date.accessioned 2021-05-31T10:48:11Z
dc.date.available 2021-05-31T10:48:11Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.issn 2149-3871
dc.identifier.uri https://dergipark.org.tr/tr/pub/nevsosbilen/issue/61065/746555
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/1899
dc.description https://dergipark.org.tr/tr/pub/nevsosbilen/issue/61065/746555 tr_TR
dc.description.abstract Bu çalışmada, ilkokul 4. Sınıfta öğrenim gören bir öğrencinin okuma ve okuduğunu anlama sorunlarının giderilmesi amaçlanmıştır. Araştırmada, nitel araştırma tekniklerinden eylem araştırması deseni kullanılmıştır. Öğrencinin belirlenmesinde amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme kullanılmıştır. Bu kapsamda ölçütler katılımcının, “Yanlış Analiz Envanterine göre Endişe Düzeyinde olması; zihinsel, fiziksel, görsel ve işitsel herhangi bir engelinin olmaması; ilkokul 2, 3 veya 4. sınıfta olması” olarak belirlenmiştir. Veri toplama aracı olarak “Yanlış Analiz Envanteri”, “Ses Kayıtları”, “Araştırmacı Gözlemleri” ve “Okuma Metinleri” kullanılmıştır. Öğrenci okuma sırasında yaptığı hatalar belirlendikten sonra alan yazın incelenmiş ve bu hataların giderilmesinde kullanılabilecek teknik ve stratejiler belirlenmiştir. Bu teknik ve stratejiler ile öncelikle bir deneme çalışması yapılmış, içerisinden öğrencinin ilgisini çeken ve çalışma açısından faydalı olduğu görülen “Tekrarlı Okuma”, “Eko Okuma”, “Sesli Düşünme Stratejisi” ve “Bir Şey Söyle Tekniği” nin kullanılmasına karar verilmiştir. Daha sonra araştırmacılar öğrencinin durumunu dikkate alarak 45 saatlik bireysel bir çalışma programı hazırlamışlardır. Bu 45 saatlik çalışma programının uygulama sürecinde, 30 saat bireysel okuma programı, 15 saat ise okuduğunu anlama çalışması yapılmıştır. Uygulama sonucunda öğrencinin kelime tanıma düzeyinin “Endişe Düzeyi’’nden ‘’Öğretim Düzeyi’’ne yükseldiği görülmüştür. Fakat okuduğunu anlama düzeyi artmış olmasına rağmen yine de “Endişe Düzeyi”nde kalmıştır. tr_TR
dc.description.abstract In this research, it is aimed to eliminate the problems of reading and reading comprehension of a student that is studying in 4th grade in primary school. One of the qualitative research techniques, action research pattern, was used in the research. Criterion sampling was used to determine the student. In this context, the criteria for participant were determined as to be in Anxiety Level According to Error Analysis Inventory, having no mental, physical, visual and auditory disability, studying in elementary school 2th, 3rd or 4th grades. Error Analysis Inventory, Voice Recordings, Researcher Observations and Reading Texts were used as data collection tools. After determining the misreads during the student reading, the literature was examined and the techniques and strategies that could be used to eliminate these errors were determined. With these techniques and strategies, a plot study was conducted first, and it was decided to use Repetitive Reading, Eco Reading, Thinking Aloud Strategy and Say Something Technique, which attracted the students' attention and were found to be beneficial for the study. The researchers then prepared a 45-hour self-study program, taking into account the student's situation. In the application process of this 45-hour study program, 30-hour individual reading program and 15-hour reading comprehension study were conducted. As a result of the application, it was seen that the student's word recognition level increased from Anxiety Level to Education Level. However, although the level of reading comprehension increased, the level of reading comprehension remained at Anxiety Level. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Okuma güçlüğü tr_TR
dc.subject Akıcı okuma tr_TR
dc.subject Okuduğunu anlama tr_TR
dc.subject Reading difficulty tr_TR
dc.subject Fluent reading tr_TR
dc.subject Reading comprehension tr_TR
dc.title Dördüncü sınıf öğrencisinin okuma ve anlama sorunları üzerine bir eylem araştırması tr_TR
dc.title.alternative An action research on reading and comprehension problems of a 4th grade student tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Eğitim Fakültesi Temel Eğitim Bölümü tr_TR
dc.contributor.authorID 274695 tr_TR
dc.contributor.authorID 0000-0001-8548-6342 tr_TR
dc.identifier.volume 11 tr_TR
dc.identifier.issue 1 tr_TR
dc.identifier.startpage 44 tr_TR
dc.identifier.endpage 63 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Dosyalar Boyut Biçim Göster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster