Sağlık sektöründe sosyal pazarlama uygulamaları: Obezite ile mücadele kampanyası üzerine bir araştırma

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Bozpolat, Ceylan
dc.contributor.author Cömert, Yavuz
dc.date.accessioned 2021-05-26T11:59:03Z
dc.date.available 2021-05-26T11:59:03Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.citation Bozpolat, C., & Cömert, Y. (2016). Sağlık sektöründe sosyal pazarlama uygulamaları: Obezite ile mücadele kampanyası üzerine bir araştırma. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi, 6(1), 43-64. tr_TR
dc.identifier.uri https://dergipark.org.tr/en/pub/nevsosbilen/issue/19741/211292
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/1741
dc.description.abstract Obezite, günümüzde gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerin önemli sağlık sorunları arasında yer almaktadır. Türkiye’de obezite ile mücadele, 2006 yılından beri artan bir kararlılık ile devam etmektedir. Bu kapsamda, Türkiye Sağlıklı Beslenme ve Hareketli Hayat Programı (2014-2017) hayata geçirilmiş ve program sosyal pazarlama faaliyetleri ile desteklenerek geniş kitlelere ulaşılmıştır. Sosyal pazarlama sağlığı koruma ve geliştirme faaliyetlerinde kamu sağlık kurumları tarafından kullanılmaktadır. Obezite ile mücadele kampanyası Türkiye Cumhuriyeti Sağlık Bakanlığı tarafından yürütülmektedir. Bu çalışmada, bireylerin obezite ile mücadele kapsamında yapılan sosyal pazarlama uygulamalarına yönelik eğilimlerini belirlemek amacıyla Nevşehir ilinde yaşayan 400 kişiye yüz yüze anket uygulanmıştır. Bireylerin demografik özellikleri ile sosyal pazarlama uygulamalarına yönelik eğilimleri arasında istatistiki açıdan fark olup olmadığı­nın analizinde t testi ve Anova analizi uygulanmış ve ayrıca likert ölçekli sorular için faktör analizi ile soruların gruplama biçimleri araştırılmış­tır. Çalışmada, Nevşehir ili Merkez ilçede yaşayan kadınların obezite ile mücadele içerikli sosyal pazarlama uygulamalarına daha ilgili oldukları sonucuna varılmıştır tr_TR
dc.description.abstract Nowadays obesity is one of the important problems among health problems of developed and developing countries. Fighting Obesity in Turkey has continued with increasing determination since 1996. In this context, “Healthy Nutrition and Active Life Programme of Turkey (2014-2017)” is implemented and reached the large masses by activities of social marketing. Social marketing is used in activities of health protection and promotion by health facilities. Fighting Obesity Campaign is carried out Minister of Health of the Republic of Turkey. In this study, face to face survey is applied to 400 individuals who live in Nevşehir to determine tendencies of individuals towards implications of social marketing as part of fighting obesity. Testing of whether there is a statistical difference between demographic features and tendencies towards implications of social marketing is used t test and ANOVA analysis. Also, grouping forms of questions is investigated by factor analysis for questions which use Likert Scale. It is concluded that women who live in Central District of Nevşehir are more interested in practices of social marketing which is related to fighting obesity. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/restrictedAccess tr_TR
dc.subject Sağlık tr_TR
dc.subject Obezite tr_TR
dc.subject Sosyal pazarlama tr_TR
dc.subject Sosyal kampanyalar tr_TR
dc.title Sağlık sektöründe sosyal pazarlama uygulamaları: Obezite ile mücadele kampanyası üzerine bir araştırma tr_TR
dc.title.alternative Social marketing activities in health sector: A research on campaign of struggle with obesity tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, iktisadi ve idari bilimler fakültesi, finans ve bankacılık bölümü tr_TR
dc.contributor.authorID 38450 tr_TR
dc.identifier.volume 6 tr_TR
dc.identifier.issue 1 tr_TR
dc.identifier.startpage 43 tr_TR
dc.identifier.endpage 64 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Dosyalar Boyut Biçim Göster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster