Fen ve teknoloji ders kitabının eleştirel düşünme standartları doğrultusunda analiz edilmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Aybek, Birsel
dc.contributor.author Çetin, Abdullah
dc.contributor.author Başarır, Fatma
dc.date.accessioned 2021-05-25T10:39:20Z
dc.date.available 2021-05-25T10:39:20Z
dc.date.issued 2014-02
dc.identifier.issn 2146-9199
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/1658
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı, ortaokulların 5. sınıflarında 2012–2013 öğretim yılında okutulan Fen ve Teknoloji ders kitabındaki “Maddenin Değişimi ve Tanınması” ünitesini eleştirel düşünme standartları çerçevesinde analiz etmektir. Bu çalışmanın evrenini Türkiye’de 2012-2013 eğitim öğretim yılında ortaokulların 5.sınıflarında okutulan Fen ve Teknoloji ders kitapları oluşturmaktadır. Çalışmanın örneklemini Talim ve Terbiye Kurulunun 20.12.2009 tarihi 307 sayılı kararıyla 2010-2011 eğitim öğretim yılından itibaren beş yıl süreyle ders kitabı olarak kabul edilen ve ortaokulların 5. sınıflarında 2012–2013 eğitim öğretim yılında okutulan Fen ve Teknoloji ders kitabındaki “Maddenin Değişimi ve Tanınması” ünitesi oluşturmaktadır. Betimsel yöntemin kullanıldığı araştırmada veriler doküman incelemesi yöntemi kullanılarak toplanmıştır. Yapılan analizde, ortaokul 5. sınıf ders kitabında yer alan “Maddenin Değişimi ve Tanınması” ünitesinin eleştirel düşünme standartlarından açıklık standardını karşılamadığı, doğruluk, yeterlilik ve kesinlik standartlarını kısmen karşıladığı, önem/alaka ve derinlik/genişlik standartlarını karşıladığı sonucuna ulaşılmıştır. Sonuç olarak fen ve teknoloji ders kitapları hazırlanırken eleştirel düşünme standartlarının göz önüne alınmasına ilişkin önerilerde bulunulmuştur. tr_TR
dc.description.abstract The aim of this study is to analyze the “Change and Recognition of Substance” unit in the Science and Technology textbook in accordance with the standards of critical thinking. The universe of this study are the 5th grade Science and Technology textbooks taught in secondary schools in the 2012-2013 academic year in Turkey. The sample of the study is the “Change and Recognition of Substance” unit in the Science and Technology textbook which has been accepted as a coursebook for a period of five years from the 2010-2011 academic year by the Board of Education’s decision no. 307 and dated in 20.12.2009 and was taught in the 5th grades of secondary schools classes in the academic year 2012-2013. Descriptive method was used in the study and data was collected through document analysis method. As a result of the study, it was concluded that the “Change and Recognition of Substance” unit in the secondary 5th grade textbook did not meet the standard of clarity, partially met the standards of accuracy, sufficiency and precision, and met the standards of importance / relevance and depth / breadth. As a result, it was suggested that critical thinking standards be taken into consideration for the preparation of Science and Technology textbooks. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Düşünme, Eleştirel Düşünme, Fen ve Teknoloji Eğitimi, Ders Kitabı tr_TR
dc.subject Thinking tr_TR
dc.subject Critical thinking tr_TR
dc.subject Science and technology education tr_TR
dc.subject Textbooks. tr_TR
dc.title Fen ve teknoloji ders kitabının eleştirel düşünme standartları doğrultusunda analiz edilmesi tr_TR
dc.title.alternative Analysis of the science and technology textbook in accordance with the standards of critical thinking tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksekokulu, Yabancı Diller Bölümü tr_TR
dc.contributor.authorID 45675 tr_TR
dc.identifier.volume 3 tr_TR
dc.identifier.issue 1 tr_TR
dc.identifier.startpage 313 tr_TR
dc.identifier.endpage 325 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster