Çok kültürlü eğitim çerçevesinde öğretmen adaylarının öz-yeterlik algılarının incelenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Demir, Semra
dc.contributor.author Başarır, Fatma
dc.date.accessioned 2021-05-24T09:20:26Z
dc.date.available 2021-05-24T09:20:26Z
dc.date.issued 2013-02
dc.identifier.citation Demir S., Başarır, F. (2013). Çok kültürlü eğitim çerçevesinde öğretmen adaylarının öz yeterlik algılarının incelenmesi. The Journal of Academic Social Science Studies , 6(1), 609-641., Doi: http://dx.doi.org/10.9761/JASSS_489. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/1601
dc.description.abstract Öğretmen adaylarının, öz yeterlik algıları, onların performanslarının bir göstergesi olabilir. Bununla beraber, algılanan öz-yeterliğin, kişisel hedefler, tepkiler ve analitik stratejileri kullanma performansını arttırdığı ve bireyin motivasyonunu etkilediği bilinmektedir. Bu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının, çok kültürlü eğitime ilişkin öz-yeterlik algılarını, cinsiyetlerine, ana dillerine, aile gelir düzeylerine, bölümlerine, annelerinin eğitim durumuna, babalarının eğitim durumuna, yerleşim yerlerine, nüfusa kayıtlı oldukları ilin bulunduğu coğrafi bölgeye, göre farklılaşıp farklılaşmadığını belirlemektir. Araştırma amacına göre bu çalışma betimleyici araştırmalar kategorisinde yer almaktadır. Betimleyici araştırmaların çeşitleri açısından ele alındığı zaman bu çalışmanın modeli tarama (survey) modelidir. Araştırmanın çalışma evrenini, 2011-2012 eğitim-öğretim yılında Erciyes Üniversitesi Eğitim Fakültesinde birinci ve ikinci öğretim programlarında öğrenim görmekte olan dördüncü sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Verilerinin toplanmasında Çok Kültürlü Yeterlik Algıları Ölçeği ve Kişisel Bilgi Formu kullanılmıştır. Ölçek, açıklayıcı faktör analizleri sonucu Farkındalık, Bilgi ve Beceri olmak üzere üç boyutlu ve toplam 41 maddelidir. Ölçeğin tümü için elde edilen iç tutarlık katsayısı 0.95’tir. Ölçeğin genel güvenirliği, α=0.939 olarak bulunmuştur. Veriler SPSS Windows 17.0 programı kullanılarak analiz edilmiştir. Öğretmen adaylarının, çok kültürlü özyeterlik algılarının Yüksek olduğu belirlenmiştir. Cinsiyetin, öğrenim görülen bölümün, büyükşehirlerde yaşıyor olmanın yeterlik algısını etkileyen önemli faktörler olduğu bulunmuş, kadın adayların, öz-yeterlik algılarının, erkeklerden yüksek olduğu belirlenmiştir. Farkındalık ve Beceri boyutunda Sosyal Bilgiler Öğretmenliği’nde öğrenim gören öğretmen adayları en yüksek puan ortalamasına sahipken, Bilgi boyutunda Türkçe Öğretmenliğinde okuyan öğretmen adayları en yüksek puan ortalamasına sahip bulunmuştur. tr_TR
dc.description.abstract Self-efficacy perceptions of pre-service teachers may be an indicator of their performance. However, it is known that perceived self-efficacy improve personal goals, reactions and the performance of using analytical strategies and affect individual's motivation. This study aims to determine pre-service teachers’ self-efficacy perceptions about multicultural education in terms of variables such as gender, mother tongue, income level of parents, department, educational background of parents, place of settlement and geographical region of the birth record province. This study is in the category of descriptive researches according to its objective. This study is a survey model when it’s dealt with in terms of types of descriptive studies. The study group of research consists of the fourth-grade students studying at Erciyes University Faculty of Education in 2011-2012 academic year. In order to collect the data, personal information Form and Multicultural Self Efficiency Scale are used. As a result of the explanatory factor analysis, the scale has 41 items and three factors, namely Awareness, Knowledge and Skill. The internal consistency coefficient obtained for the whole scale was 0.95. The overall reliability of the scale was found to be α=0.939. Data was analyzed by using SPSS 17.00 for Windows. Multicultural self-efficacy perceptions of pre-service teachers were determined to be high. It was found that gender, department and living in a metropolis were important factors affecting the efficacy perceptions and selfefficacy perceptions of female pre-service teachers were higher than the perceptions of male pre-service teachers. While the students from Social Sciences Teaching department have the highest Awareness and Skill score means, the highest Knowledge score means belong to the students who study in Turkish Language Teaching department. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.relation.isversionof 10.9761/JASSS_489 tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Çok kültürlü eğitim, Öğretmen adayları, Öz-yeterlik algısı tr_TR
dc.subject Multi-cultural education tr_TR
dc.subject Pre-service teachers tr_TR
dc.subject Self-efficacy perceptions. tr_TR
dc.title Çok kültürlü eğitim çerçevesinde öğretmen adaylarının öz-yeterlik algılarının incelenmesi tr_TR
dc.title.alternative An analysis of preservice teachers’ self-efficacy perceptions in accordance with multicultural education tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal The Journal of Academic Social Science Studies tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksekokulu, Yabancı Diller Bölümü tr_TR
dc.contributor.authorID 45675 tr_TR
dc.identifier.volume 6 tr_TR
dc.identifier.issue 1 tr_TR
dc.identifier.startpage 609 tr_TR
dc.identifier.endpage 641 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster