dc.contributor.author |
Özer, Selda |
|
dc.contributor.author |
Turan, Emine Zehra |
|
dc.date.accessioned |
2021-05-21T07:42:30Z |
|
dc.date.available |
2021-05-21T07:42:30Z |
|
dc.date.issued |
2021-04-30 |
|
dc.identifier.citation |
Özer, S. & Turan, E. Z. (2021). Öğretmen adaylarının Covid-19 nedeniyle sunulan uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. Turkish Studies - Education, 16(2), 1049-1068. https://dx.doi.org/10.47423/TurkishStudies.48147
(PDF) Öğretmen Adaylarının Covid-19 Nedeniyle Sunulan Uzaktan Eğitime İlişkin Görüşleri. Available from: https://www.researchgate.net/publication/351357523_Ogretmen_Adaylarinin_Covid-19_Nedeniyle_Sunulan_Uzaktan_Egitime_Iliskin_Gorusleri [accessed May 18 2021]. |
tr_TR |
dc.identifier.uri |
https://www.researchgate.net/publication/351357523_Ogretmen_Adaylarinin_Covid-19_Nedeniyle_Sunulan_Uzaktan_Egitime_Iliskin_Gorusleri |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.11787/1548 |
|
dc.description.abstract |
Bu çalışmanın amacı, öğretmen adaylarının COVID-19 nedeniyle sunulan uzaktan eğitime ilişkin görüşlerini belirlemektir. Çalışmada, nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması deseni ve görüşme tekniği, amaçlı örnekleme yöntemlerinden kolay ulaşılabilir durum örneklemesi kullanılmıştır. Çalışma grubunu Türkiye’de bir devlet üniversitesinin eğitim fakültesinde öğrenim gören ve yine aynı üniversitede farklı fakültelerde öğrenimlerine devam ederken formasyon eğitimi alan öğretmen adayları oluşturmaktadır. Araştırmada veriler görüşme formu kullanılarak internet ortamında toplanmış ve betimsel olarak analiz edilmiştir. Bu çalışma, Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Etik Kurulu’nun 14 Mayıs 2020 tarihli ve 2020.11.107 sayılı kararına göre yürütülmüştür. Araştırma sonunda, öğretmen adaylarının uzaktan eğitimden en büyük beklentilerinin derslerin temel yeterlik düzeyinde verilmesi ve böylece derslerden kopmadan eğitimin verimli geçmesi olduğu sonucuna varılmıştır. Öğretmen adaylarının büyük çoğunluğunun uzaktan eğitim hakkında daha önceden bilgi ve deneyim sahibi olmadığı ortaya çıkmıştır. Öğretmen adayları derslerin sonradan tekrar ve istedikleri yerden (okula gitmek zorunda kalmadan) izlenmesini uzaktan eğitimin en olumlu, samimi bir ortamdan uzak olmasını ise en olumsuz yanı olarak değerlendirmişlerdir. Öğretmen adaylarına göre, teorik dersler uzaktan eğitimle verilebilir fakat staj ve laboratuvar gibi uygulamalı dersler uzaktan eğitim ile verilemez. Öğretmen adaylarının büyük çoğunluğu uzaktan eğitimin motivasyon, öz-denetim, sınıf içi etkileşim ve eğitimin kalitesini olumsuz yönde etkilediğini ifade ederek uzaktan eğitimin çalışma alışkanlıklarına da uygun olmadığını belirtmişlerdir. Son olarak, öğretmen adayları tercihlerinin sırasıyla yüz yüze eğitim, harmanlanmış eğitim ve uzaktan eğitim olduğunu ve öğretmen olduklarında uzaktan eğitim kullanmak istemediklerini ifade etmişlerdir. |
tr_TR |
dc.publisher |
Turkish Studies - Educational Sciences |
tr_TR |
dc.relation.isversionof |
10.47423/TurkishStudies.48147 |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Eğitim bilimleri, COVID-19, uzaktan eğitim, öğretmen adayları, görüşler. |
tr_TR |
dc.subject |
Educational sciences |
tr_TR |
dc.subject |
COVID-19 |
tr_TR |
dc.subject |
Distance education |
tr_TR |
dc.subject |
Prospective teachers |
tr_TR |
dc.title |
Öğretmen adaylarının Covid-19 nedeniyle sunulan uzaktan eğitime ilişkin görüşleri |
tr_TR |
dc.title.alternative |
Opinions of Prospective Teachers About Distance Education Due to Covid-19 |
tr_TR |
dc.type |
article |
tr_TR |
dc.relation.journal |
Turkish Studies - Educational Sciences |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Yabancı Diller Meslek Yüksekokulu, İlahiyat Fakültesi, İlköğretim DKAB Öğretmenliği |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
0000-0001-5635-0032 |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
0000-0003-2648-9150 |
tr_TR |
dc.identifier.volume |
16 |
tr_TR |
dc.identifier.issue |
2 |
tr_TR |
dc.identifier.startpage |
1049 |
tr_TR |
dc.identifier.endpage |
1068 |
tr_TR |