dc.contributor.author |
Çolakoğlu, Mustafa Hilmi |
|
dc.date.accessioned |
2021-05-15T20:35:38Z |
|
dc.date.available |
2021-05-15T20:35:38Z |
|
dc.date.issued |
2018-06-30 |
|
dc.identifier.uri |
https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/559836 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.11787/1435 |
|
dc.description.abstract |
Bu çalışmada okullarında PISA ölçümü yapılan alan öğretmenlerinin PISA sınavları hakkındaki görüşleri nitel
bir araştırma yöntemi olan durum çalışması deseninde araştırılarak değerlendirilmiştir. Bu amaçla toplam 2371
adet 9. ve 10. sınıf fizik, kimya, matematik, biyoloji ve dil bilgisi öğretmenlerine ve PISA ölçümü yapılan
okulların yöneticilerine PISA 2015 sonuçlarına ilişkin görüşlerini ve önerilerini öğrenmek amacıyla geliştirilen
çevrimiçi anket uygulanmıştır. Anketimizde sonuçları Aralık 2016’da duyurulan OECD PISA 2015 sınavı örnek
soruları kitapçığına atıfta bulunulmuştur. Öğretmenlerin PISA sınavları hakkında bilgi ve farkındalık düzeyi
ölçülmüş, görüş ve değerlendirmeleri alınmış, bu konuda daha önce yapılan araştırmalar da gözden geçirilerek
bundan sonraki sınavlarda daha iyi sonuçlar alabilmek amacıyla öğretmenlerin ve okul müdürlerinin eğitimi ve
farkındalıklarının artırılabilmesi için bazı tedbir ve öneriler getirilmiştir. Öğretmenlerimizin bundan sonraki
PISA ölçümlerinde daha iyi sonuçlar alınabilmesi için okul dışı öğrenmeye önem verilmesi önerisi dikkat
çekmektedir |
tr_TR |
dc.description.abstract |
In this study, teachers' opinions about PISA examinations which were conducted in their schools were evaluated
by examining the case study method, which is a qualitative research method. For this, a questionnaire developed
and applied to 2371 teachers online to 9th and 10th class STEM and language teachers and high school principals
on PISA 2015 results. The questionnaire refers to PISA 2015 exam sample questions book of OECD. The results
of PISA 2015 was announced at December 2016. The aim of this research is to determine the level of knowledge
and awareness of teachers about the PISA examinations. So, some recommendations was developed for the
necessary measures to improve the education at high schools and raising the awareness of teachers and principals
in order to achieve better results in the next PISA exams. Teachers are proposing to the importance of out-ofschool learning in order to obtain better results in subsequent PISA measurements. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.publisher |
Ahmet İlhan Şen |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
PİSA |
tr_TR |
dc.subject |
ölçme |
tr_TR |
dc.subject |
farkındalık |
tr_TR |
dc.subject |
okul dışı öğrenme |
tr_TR |
dc.subject |
PISA |
tr_TR |
dc.subject |
Assessment |
tr_TR |
dc.subject |
Awareness |
tr_TR |
dc.subject |
Outdoor learning |
tr_TR |
dc.title |
Öğretmenlerin PISA 2015 sonuçlarına ilişkin görüş ve bazı önerileri |
tr_TR |
dc.title.alternative |
Teachers' views and recommendations about PISA 2015 results |
tr_TR |
dc.type |
article |
tr_TR |
dc.relation.journal |
Journal of Research in Informal Environments (JRINEN) |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Hacı Bektaş Veli Teknik Bilimler MYO Mekatronik Bölümü |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
217012 |
tr_TR |
dc.identifier.volume |
3 |
tr_TR |
dc.identifier.issue |
1 |
tr_TR |
dc.identifier.startpage |
46 |
tr_TR |
dc.identifier.endpage |
66 |
tr_TR |