dc.contributor.author |
Uslu, Zeki |
|
dc.date.accessioned |
2021-03-04T07:11:23Z |
|
dc.date.available |
2021-03-04T07:11:23Z |
|
dc.date.issued |
2020-06-08 |
|
dc.identifier.issn |
2149-3871 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.11787/1089 |
|
dc.description.abstract |
Bu çalışmada yabancı dil olarak Almanca öğrenen Türklerin ilgeç isteyen fiilleri kullanma davranışlarının incelenmesi, ana dili ve yabancı dilin farklı özelliklerinin öğrencilerde ne tür kullanım sorunlarına yol açtığının deneysel olarak ortaya çıkarılması ve sorunların çözümüne ilişkin öneriler geliştirilmesi amaçlanmaktadır. Araştırmanın yöntemi betimsel çözümleme modelidir. Araştırma için Selçuk Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, Alman Dili ve Edebiyatı Bölümünde 2019-2020 öğretim yılı güz döneminde 188 öğrenciyle bir çalışma yürütülmüştür. Derlenen veriler SPSS programıyla dört farklı değişkende çözümlenerek yorumlanmıştır. Değişkenler doğru ilgeç ve durum kullanımı, yanlış ilgeç kullanımı, yanlış ad durumu kullanımı ve ilgeçsiz kullanımdır. Çalışmadan elde edilen bulgulara göre, Almanca öğrencilerinin ilgeçli fiil kullanımlarında başarı oranı %37’dir. Almanca ve Türkçe arasında fiil isteminde benzerlik olunca doğruluk oranı artmakta, farklılık olunca hatalar ortaya çıkmaktadır. Çok karşılaştıkları fiillerde iki dilin özellikleri farklı olsa bile doğruluk oranı yüksek çıkmıştır. Bu sonuçlara göre, öğrenme sürecinde ana dili ve yabancı dil arasında aktarım yapıldığı, dillerin yapısal farklılığından kaynaklanan hataların normal olduğu, sık karşılaşılan fiillerde olumsuz aktarımın azaldığı, yabancı dilde daha çok metin okumalarının öğrencilere farkındalık kazandıracağı ve ilgeçli fiil kullanımlarındaki hatalarını düzelteceği anlaşılmaktadır. Bu nedenle Almanca öğrencilerinin yabancı dil öğrenmede ana dili kurallarından yabancı dile doğru olan geçiş sürecinin hızlandırılması amacıyla Almanca metinlerle sık sık karşılaşmalarının sağlanması yararlı olacaktır. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
The aim of this study is to analyze the difficulties of Turkish students who learn German as a foreign language in the use of verbs with prepositions and to propose didactic-methodical suggestions to help to overcome these difficulties. The method of the investigation is the descriptive analysis model. For the investigation, a test was conducted among students of German department at Selcuk University, Konya Turkey. The study was carried out in the academic year 2019-2020 and 188 students participated in the study. The data from the questionnaire were analyzed by SPSS program in four variants: correct use of prepositions and cases, incorrect preposition, wrong case and use without preposition. The results showed that the level of success is 37 %. If the valence of verbs in both languages is similar, the level of success increases, and differences result in errors. In terms of the verbs with prepositions that they often confront, success levels have been found to be high, even if the structures of the two languages are different. According to these findings, it was understood that Turkish students acquire more language awareness if they read more texts in foreign languages. For this reason, it may be suggested to create more opportunities for German Foreign Language students to overcome difficulties in using of verbs with prepositions. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.publisher |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Fiil istemi |
tr_TR |
dc.subject |
İlgeçli fiiller |
tr_TR |
dc.subject |
Almanca öğrencileri |
tr_TR |
dc.subject |
Aktarım hataları |
tr_TR |
dc.subject |
Karşılaştırmalı çözümleme |
tr_TR |
dc.subject |
Verb valence |
tr_TR |
dc.subject |
Prepositional verbs |
tr_TR |
dc.subject |
GFL students |
tr_TR |
dc.subject |
Transfer errors |
tr_TR |
dc.subject |
Contrastive analysis |
tr_TR |
dc.title |
Almancada ilgeç isteyen fiillerin Türk öğrenciler tarafından kullanımı üzerine inceleme |
tr_TR |
dc.title.alternative |
An ınvestıgatıon on the use of preposıtıonal verbs ın german by Turkısh students |
tr_TR |
dc.type |
article |
tr_TR |
dc.relation.journal |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE dergisi |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Selçuk üniversitesi/edebiyat fakültesi/alman dili ve edebiyatı bölümü/alman dil bilimi anabilim dalı |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
113536 |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
0000-0002-9145-0845 |
tr_TR |
dc.identifier.volume |
10 |
tr_TR |
dc.identifier.issue |
2 |
tr_TR |
dc.identifier.startpage |
566 |
tr_TR |
dc.identifier.endpage |
576 |
tr_TR |