Motivasyon, bireylerin davranışlarının anlaşılmasında oldukça önemlidir. Turizm alan yazınında, turist güdüleri ortaya konsa da turizm öğrencilerinin bir kurumu ve bölgeyi öğrenim görmek üzere neden tercih ettiği konusu yeterli ilgiyi görememiştir. Bu kapsamda, bu çalışmada amaç turizm öğrencilerinin öğrenme motivasyonlarının itici-çekici faktörler kapsamında incelenmesidir. Bu amaca ulaşabilmek için, araştırma evrenini turizm rehberliğinde öğrenim gören öğrenciler oluşturmaktadır. Bu öğrencilere, amaçlı ve kolayda örnekleme teknikleri benimsenerek ulaşılmıştır. Toplamda 373 öğrenciden veri toplanmış ve araştırma analizine dâhil edilmiştir. Toplanan veriler Kısmi En Küçük Kareler Yapısal Eşitlik Modellemesiyle incelenmiştir. Araştırma bulguları incelendiğinde, itici faktörlerden "Akademik Başarı ve Kişisel Gelişim Arzusu" kariyer seçimini olumlu ve anlamlı bir şekilde etkilemiştir. Ayrıca, çekici faktörlerden "Duygusal ve Fiziksel Yakınlığı", "Uluslararası Seyahat ve Deneyim Arzusu" ve "Yükseköğretim Kurumunun Kalitesi" öz yeterlilik algılarını etkilerken "Turizm Çekicilikleri", "Uluslararası Seyahat ve Deneyim Arzusu" ve "Yükseköğretim Kalitesi" kariyer seçimlerini etkilemiştir. Bu bulguların, motivasyon ile ilgili teorilerin oluşturulması noktasında fayda sağlayacağı beklenmektedir. Son olarak, araştırma sonuçlarının turizm rehberliği eğitimi veren kurumlara hangi çekiciliklere önem vermesi gerektiği konusunda yol gösterecektir
Motivation is very important in understanding the behavior of individuals. In the pertaining body of knowledge, the motivation has been covered in terms of motives of tourists, but the issue of why tourism students travel to an institution or region to study has not received sufficient attention. In this context, the aim of this study is to examine tourism students' motivation within the scope of push-pull factors. In order to address this aim, the population of the study consists of students studying tourism guidance. These students were selected by adopting purposive and convenience sampling techniques. Data were collected from 373 students in total and included in the research analysis. The collected data were analyzed by Partial Least Squares Structural Equation Modeling. It was found that "Academic Achievement and Desire For Personal Development" among the push factors positively and significantly affected career choice. In addition, among the pull factors, "Emotional and Physical Proximity", "Desire for International Travel and Experience" and "Quality of Higher Education Institution" affected self-efficacy perceptions, while "Tourism Attractiveness", "Desire for International Travel and Experience" and "Quality of Higher Education" affected career choice. It is predicted that these findings will be useful in the creation of theories related to motivation. Moreover, the research findings will provide important guidelines for institutions related with tourism guidance.