Günümüzde yiyecek içecek faaliyetlerinin turizm sektöründe öneminin artmasıyla birlikte üretildiği bölgenin kimliğini ve kültürel değerlerini yansıtan yöresel yiyecek ve içeceklerin de önem kazanması kaçınılmaz olmuştur. Bu doğrultuda turistlerin destinasyon seçimi aşamasında önem arz eden talep ve beklentileri arasında yöresel mutfaklara ilişkin de bir algı oluşmuştur. Bu çalışmada turistlerin yöresel yiyecek ve içecek tüketimine yönelik motivasyon faktörleri; ''yerel alışveriş'', ''yöresel yiyecekler'', ''yerel içecekler'', ''saygınlık/prestij'' ve ''aşinalık'' olarak belirlenmiş ve bu motivasyon faktörlerinin müşteri memnuniyeti ve davranışsal niyetler ile olan ilişkileri incelenmiştir. Araştırma verileri Trabzon şehrini ziyaret eden 403 yerli turiste anket formu uygulanmasıyla elde edilmiştir Araştırma kapsamında elde edilen verilere geçerlilik ve güvenirlik analizleri, açıklayıcı ve doğrulayıcı faktör analizi, korelasyon analizi ve yapısal eşitlik modellemesi uygulanmıştır. Analizler sonucunda elde edilen veriler doğrultusunda yöresel yiyecek ve içecek tüketiminin müşteri memnuniyeti üzerinde, müşteri memnuniyetinin de davranışsal niyetler üzerinde anlamlı ve olumlu bir etkiye sahip olduğu ortaya çıkmıştır.
Nowadays, with the increasing importance of food and beverage activities in the tourism sector, local food and beverages that reflect the identity and cultural values of the region where they are produced It has become inevitable that it will gain importance. In this context, tourists demands and expectations A perception of local cuisine that plays an important role in the destination selection stage among has emerged. In this study, tourists consumption of local food and beverages motivation factors; ''local shopping'', ''local food'', ''local drinks'', It was determined as 'respect/prestige'' and ''familiarity''. Their relationships with satisfaction and behavioral intentions were examined. Research data was obtained from people who visited the city of Trabzon and experienced local food and beverages. It was obtained by including 403 domestic tourists in the study. Obtained with in the scope of the research validity and reliability analysis, explanatory and confirmatory factor analysis, correlation analysis and structural equation modeling were applied. The analysis revealed that local food and beverage consumption has a significant and positive effect on customer satisfaction and a significant and positive effect on behavioural intentions.