İnternetin hayatımıza girmesi ile birlikte, sosyal medya kullanımının da hızlı bir şekilde yaygınlaştığı görülmektedir. Özellikle konaklama işletmelerinin sosyal medyada bulunma faaliyetleri ve yaratmış oldukları markayı tanıtma çabaları, sosyal medya desteği sayesinde kalıcı olabilmektedir. Tüketicilerin zihninde iyi bir marka imajına sahip olan işletmelerin sosyal medya faaliyetlerini kullanarak tüketici ile işletme arasında görünmeyen bir bağ oluşturulmasını sağlamaya yardımcı olmaktadır. Bu sebeple araştırmanın temel amacı, sosyal medya faaliyetlerinin konaklama işletmelerinde marka imajı ve duygusal bağlılık üzerine olan etkisini belirlemek ve bu amaca ulaşabilmek için Nevşehir'de konaklama yapan turistlere yüz yüze anket yöntemi uygulamak olmuştur. Araştırma sonucunda Nevşehir'i ziyaret eden turistlerin çoğunluğunu sosyal medyayı aktif kullanan bireylerin oluşturduğu bilinmekte olup, bölge ile ilgili diğer sosyal medya kullanıcılarının profil sayfalarında görmüş oldukları fotoğraf ve videolar, araştırmaya katılan turistlerin tatile çıkma motivasyonları üzerinde etkili olduğu tespit edilmiştir.
With the introduction of the Internet into our lives, it is seen that the use of social media has become widespread rapidly. Especially the activities of accommodation businesses on social media and their efforts to promote the brand they have created can be permanent thanks to social media support. It helps to create an invisible bond between the consumer and the business by using the social media activities of the businesses that have a good brand image in the minds of the consumers. For this reason, the main purpose of the research was to determine the effect of social media activities on brand image and emotional commitment in accommodation businesses and to apply a face-to-face survey method to tourists staying in Nevşehir in order to achieve this goal. As a result of the research, it is known that the majority of the tourists visiting Nevşehir are individuals who use social media actively, and it has been determined that the photos and videos they have seen on the profile pages of other social media users related to the region have an effect on the motivation of the tourists participating in the research to go on vacation.