Amaç: Bu çalışma ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin bilgisayara
yönelik tutumlarını belirlemek amacıyla tanımlayıcı tipte yapıldı.
Gereç ve Yöntem: Araştırmanın evrenini Ankara ilindeki bir ilköğretim
okulunda 2011-2012 eğitim-öğretim yılında 6, 7 ve 8. sınıfta öğrenim gören
122 öğrenci oluşturdu. Örneklem seçimine gidilmedi, belirtilen sınıflarda
öğrenim gören tüm öğrenciler (122 öğrenci) araştırma kapsamına alındı.
Bulgular: Çalışmaya katılan öğrencilerin yarıdan fazlası (%57,4) kız
idi. Çalışmaya katılan öğrencilerin bilgisayar tutum ölçeği toplam puan
ortalamasının 59,16±9,39 olduğu belirlendi. Öğrencilerin bilgisayar
tutumlarını arttıran etkenlerin; 14 yaşında olma (p<0,01), bilgisayarı
araştırma-öğrenme amacıyla kullanma (p=0,014), bilgisayarının teknik
özelliğinin oyun için yeterli olması (p=0,025), bilgisayar oyunlarının zararlı
olmadığını düşünme (p=0,040), bilgisayar oyunu sırasında stres attığını
hissetme (p=0,030) ve bilgisayar oyunu sonrası kendini daha zeki hissetme
(p=0,027) olduğu belirlendi.
Sonuç: İlköğretim ikinci kademede öğrenim gören öğrencilerin bilgisayar
tutumlarının orta düzeyde olduğu, bilgisayara yönelik tutumun bazı
demografik özelliklerden etkilendiği sonucuna varıldı. The Journal of
Pediatric Research 2014;1(1):22-7
Anahtar Kelimeler: Adölesan, bilgisayara karşı tutum, bilgisayar oyunları
Aim: This study was conducted to determine the 6th, 7th and 8th grade
students’ attitudes towards computer in descriptive type.
Materials and Methods: Study population consisted of 122 students in
6th, 7th and 8th grade at an elementary school in Ankara during the 2011-
2012 academic year. Sample selection was not conducted; all students
(122) studying in the classes specified were included in the study.
Results: More than half of the students (57.4%) who participated in the
study was composed of girls. The mean score of the students’ attitudes
towards computer is 59.16±9.39. It has been found out that the factors
increasing students’ attitudes towards computer are, being at the age of
14 (p<0.01), using computer to research and learn (p=0.014), the idea that
technical features of a computer is enough for games (p=0.025), thinking
that computer games are not harmful (p=0.040), feeling that the stress is
increasing during a computer game (p=0.030), and feeling more intelligent
after a computer game (p=0.027).
Conclusion: It is found that the 6th, 7th and 8th grade students’ attitudes
towards computer was at the middle level, and attitude towards computer
is affected by some demographic features. The Journal of Pediatric
Research 2014;1(1):22-7