Çalışmada, Türkiye’nin Avrupa kıtasında bulunan beş ilinden ve Balkanlara açılan sınır kapılarından
biri konumundaki Kırklareli ilini ziyaret eden Bulgar turistlerin destinasyon alışveriş tercihlerinin belirlenmesi
ve memnuniyet düzeylerinin ölçülmesi amaçlanmaktadır. Araştırma örneklemi olarak Bulgar turistlerin
seçilmesinde destinasyona gelen yabancı turistlerin nerdeyse tamamının bu millete ait olması etkili olmuştur.
Bu amaçla ilgili destinasyonu ziyaret eden turistlere kendilerinin cevapladıkları toplam 200 anket formu
ulaştırılmıştır. Sosyal bilimler çalışmalarında yaygın bir şekilde kullanılan SPSS veri istatistiki programında
yapılan analizler neticesinde (185 anket); turistlerin %80’inin destinasyondan genel olarak memnun ayrıldığı,
destinasyona tekrar ziyaret niyetinin bulunduğu ve destinasyonu başkalarına da tavsiye edeceği belirlenmiştir.
Turistlerin alışveriş yerlerinin otantikliği/yerelliği, personellerinin tutumu, fiyat açısından uygunlukları,
konumları, sorunlara çözüm üretme/şikâyetleri giderme düzeyleri ve personellerin yabancı dil yeterliği
konularında düşük memnuniyete sahip oldukları belirlenmiştir. Turistlerin alışveriş yapılan yerin
ulaşılabilirliği, alışveriş yerinin ürünlerine ve hizmetlerine garanti vermesi ve alışveriş yerinin ürün ve hizmet
açısından güvenilirliği konularında memnuniyetleri ise yüksek düzeyde gerçekleşmiştir.
In this study, it is intended to determine the destination shopping preferences and to measure the
satisfaction levels of Bulgarian tourists who visited Kırklareli, which is one of the five provinces in the
European side of Turkey and one of the border gates to Balkans. The selection of Bulgarian tourists as the research sample was influenced by the fact that almost all foreign tourists coming to the destination belong to
this nation. For this purpose, a total of 200 questionnaires were delivered to the tourists visiting the destination.
As a result of the analyzes made in the SPSS data statistics program (185 questionnaires), which is widely used
in social science studies; it has been determined that 80% of the tourists are generally satisfied with the
destination, they intend to visit the destination again and will recommend the destination to others. It has been
determined that the tourists had low satisfaction with some of the features of shopping places, which are;
authenticity/locality, attitude of staff, price suitability, location, level of solution to problems/resolution to
complaints and staff’s foreign language proficiency. On the other hand, the satisfaction of the tourists regarding
the accessibility of the shopping place, the guarantee of the products and services of the shopping place and
the reliability of the shopping place in terms of products and services were realized at a high level.