Bu araştırmada çalışanların etkileşimsel adalet algıları ile iletişim memnuniyeti düzeylerinin örgütsel
vatandaşlık davranışı (ÖVD) üzerindeki etkisinin incelenmesi ve iletişim memnuniyetinin etkileşimsel adalet
ile örgütsel vatandaşlık davranışları arasındaki ilişkide aracı rolü olup olmadığının belirlenmesi amaçlanmıştır.
Bu amaçla, Osmaniye Korkut Ata Üniversitesi’nin akademik ve idari personelinden anket yolu ile veri
toplanmıştır. Araştırmada, frekans analizi, normallik testi, keşfedici ve doğrulayıcı faktör analizleri,
güvenilirlik analizi, Pearson korelasyon analizi, yapısal eşitlik modeli (YEM) ile yol analizi ve Sobel testi
kullanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda, etkileşimsel adaletin, iletişim memnuniyetini ve örgütsel
vatandaşlık davranışını etkilediği tespit edilmiştir. İletişim memnuniyetinin de örgütsel vatandaşlık davranışını
etkilediği bulgusuna ulaşılmıştır. Ayrıca etkileşimsel adaletin örgütsel vatandaşlık davranışı üzerindeki
etkisinde iletişim memnuniyetinin aracı rolü olduğu ortaya konulmuştur.
In this study, it was aimed to examine the effect of interactional justice perceptions and
communication satisfaction levels of employees on organizational citizenship behavior (OCB) and to
determine whether communication satisfaction has a mediating role in the relationship between interactional
justice and organizational citizenship behavior. For this purpose, data was collected from the academic and
administrative staff of Osmaniye Korkut Ata University through a questionnaire. In the study, frequency
analysis, normality test, exploratory and confirmatory factor analysis, reliability analysis, Pearson correlation
analysis, path analysis with structural equation model (SEM) and Sobel test were used. As a result of the
analyzes, it has been determined that interactional justice affects communication satisfaction and organizational
citizenship behavior. It was found that communication satisfaction also affects organizational citizenship
behavior. In addition, it has been revealed that communication satisfaction has a mediating role in the effect of
interactional justice on organizational citizenship behavior.