Çalışma, hemşirelik öğrencilerinin klinik uygulama sırasında yaşadıkları kaygı düzeyleri ve kaygı yaşamasına neden olan faktörlerin belirlenmesi amacıyla tanımlayıcı olarak yapılmıştır. Çalışmanın evrenini, Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Semra ve Vefa Küçük Sağlık Yüksekokulunda öğrenim gören 416 hemşirelik öğrencisi oluşturmaktadır. Çalışmamızda örneklem seçimine gidilmeyip 362 kişiye ulaşılmıştır. Veriler, anket formu ve Durumluk ve Sürekli Kaygı Ölçeği kullanılarak toplanmıştır. Araştırma öncesinde, etik kurul onayı, kurum izni ve öğrencilerden yazılı onam alınmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde sayı, yüzde, ortalama, standart sapma, ki-kare testi, t-testi, Kruskal Wallis ve Mann Whitney U testinden yararlanılmıştır. Anlamlılık düzeyi p<0.05 kabul edilmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre öğrencilerin %93.9'unun klinik uygulamalar sırasında kaygı yaşadığı, durumluk (40.8±6.0) ve sürekli kaygı (46.7±6.5) düzeylerinin orta düzeyde olduğu saptanmıştır. Öğrencilerin yaş, sınıf, cinsiyet, kaygı yaşama durumu ile durumluk kaygı puan ortalaması arasında ve cinsiyet, aile tipi ile sürekli kaygı puan ortalaması arasında istatistiksel olarak anlamlılık olduğu saptanmıştır (p<0.05). Öğrencilerin klinik uygulamalar sırasında kaygı yaşamasına neden olan etmenlerin; %65.5'inin klinik uygulamadan kalma korkusunun kendinden kaynaklı, %44.2'sinin verilen ödevlerin öğretim elemanlarından kaynaklı ve %60.8'inin hata yapma korkusunun klinik uygulama alanlarından kaynaklı olduğu belirlenmiştir. Çalışmadan elde edilen sonuçlara göre kaygıya neden olan etmenlere yönelik öneriler getirilmiştir.
The study was conducted as a descriptive study in order to determine the anxiety levels of nursing students and the factors causing anxiety. The population of the study consisted of 416 nursing students studying at Nevşehir Hacı Bektaş Veli University Semra and Vefa Minor Health School. In our study, 362 people were reached without sample selection. Data were collected by using questionnaire and State and Trait Anxiety Inventory. Prior to the study, ethics committee approval, institution permit and written consent were obtained from the students. In the evaluation of the data, number, percentage, mean, standard deviation, chi-square test, t-test, Kruskal Wallis and Mann Whitney U test were used. Significance level p<0.05 was accepted. According to the findings of the study, 93.9% of the students experienced anxiety during clinical practice, while the state (40.8±6.0) and trait anxiety (46.7±6.5) were found to be moderate. It was found that there was a statistically significant difference between age, class, gender, anxiety, and state anxiety scores and between gender, family type and trait anxiety scores (p<0.05). Factors causing students to experience anxiety during clinical practice; It was determined that the fear of internship (%65.5) was due to the lecturers (%44.2) and the fear of making mistakes due to clinical applications (%60.8). According to the results obtained from the study, suggestions for the factors causing anxiety were introduced.ra doldurulacaktır