Bu çalışmanın amacı, Nevşehir’ deki üç, dört ve beş yıldızlı otel işletmelerindeki içsel
pazarlama faaliyetlerinin işgören yetkinliği üzerindeki etkisini araştırmaktır. Bu
amaçla, içsel pazarlama faaliyetlerinin boyutlarının işgören yetkinliği üzerindeki
etkisini belirlemeye yönelik bir model önerilmiş ve bu model çoklu regresyon analizi
ile test edilmiştir.
Otel işletmelerindeki içsel pazarlama faaliyetlerini ölçmek için daha önce geliştirilen
bir ölçek kullanılmıştır. Otel işletmelerinde işgören yetkinliğini ölçmek için önceden
geliştirilmiş bir ölçek bulunmaması nedeniyle bu çalışma için bir işgören yetkinliği
ölçeği oluşturulmuştur. Örnekleme yöntemi olarak yargısal örnekleme tercih edilmiş
ve araştırmanın kapsamına Nevşehir’deki üç, dört ve beş yıldızlı otellerdeki işgörenler
dahil edilmiştir. Veriler anket yöntemi ile toplanmıştır.
Araştırma sonucunda içsel pazarlama faaliyetlerinin işgören yetkinliğini pozitif ve
anlamlı yönde etkilediği görülmüştür. Vizyon geliştirme işgören yetkinliğini negatif
ve anlamsız bir şekilde etkilemektedir. Buna karşılık kişisel gelişim ve ödüllendirme
boyutlarının yapılan çoklu regresyon analizi sonucunda işgören yetkinliğini pozitif ve
anlamlı yönde etkilediği ortaya çıkmıştır.
The purpose of this study is to examine the impact of three, four, and five-star hotel
businesses’ internal marketing activities on employee competence. With this end in
view, a model for determining the impact of dimensions of internal marketing on
employee competence was proposed and this model was tested through multiple
regression analysis.
A previously developed scale was used in order to measure internal marketing
activities in hotel businesses. Since no scale to measure employee competence was
found in hotel businesses, employee competence scale was developed for this study.
As sampling method, judgmental sampling was preferred and employees of three, four,
and five-star hotels in Nevsehir were included in the study. Data were collected via
questionnaires.
In the result of the research, it was discovered that internal marketing activities had a
positive and significant impact on employee competence. Vision development affected
employee competence negatively and insignificantly. On the other hand, in the result
of multiple regression analysis done, it was discovered that personal development and
reward dimensions affected employee competence positively and significantly.