Özet:
Turizm sektörünün ve destinasyonların önündeki en büyük engellerden birisi mevsimsellik sorunu olarak değerlendirilmektedir. Bu nedenle başta kamu otoritesi, sivil toplum kuruluşları, işletmeler ve araştırmacılar turizm sektöründeki mevsimsellik sorununun çözümü için çaba harcamaktadırlar. Mevsimsellik sorununu aşmak amacıyla destinasyonlar için düşük sezon (low season) olan dönemlerde çeşitli etkinlikler düzenlenerek turizm talebi canlı tutulmaya çalışılmaktadır. Çalışmada, Bozcaada destinasyonu örnek olay olarak ele alınmak suretiyle, etkinliklerin mevsimsellik sorunun çözümünde nasıl araç olarak kullanılabileceği araştırılmıştır. Bu amaçla çalışmada görüşme yöntemi kullanılarak keşifsel bir araştırma gerçekleştirilmiş ve destinasyonların mevsimsellik sorununun çözümünde etkinlikleri nasıl planlamaları gerektiğine ilişkin katkı sağlanması amaçlanmıştır. Veriler 4-8 Nisan 2016 tarihleri arasında Bozcaada yerel yöneticileri, sivil toplum kuruluşu yöneticileri ve turizm işletmecilerinden yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla toplanmıştır. Toplanan veriler basamaklama (laddering) tekniği ile analiz edilmiştir. Çalışma sonucunda düzenlenen etkinliklerin düşük sezonda turizm talebi yaratabilmesi için; niteliğinin Bozcaada’nın fiziksel ve sosyal taşıma kapasitesine uygun hallmark (özellikli/damga) ya da mega etkinlik olması gerektiği ve etkinlik tarihlerinin sezonun başlangıç ve bitiş tarihlerinden başlamak üzere sezon dışına doğru planlanması gerektiği belirlenmiştir.