Abstract:
Çalışmada, konaklama işletmelerinin kurumsal iletişim yönetimi çerçevesinde turizm fuarlarına katılımına yönelik bir model önerisi geliştirilmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın evrenini Travel Turkey ve EMITT (Doğu Akdeniz Uluslararası Turizm ve Seyahat Fuarı) fuarına katılan 410 konaklama işletmesi oluşturmuştur. Araştırmada veriler fuar esnasında yüz yüze anket uygulaması ve katılımcı gözlem tekniği ile toplanmıştır. Araştırma sonucunda konaklama işletmelerinin kurumsal iletişim davranış göstermesi üzerindeki en önemli faktörün fuara katılım şekli olduğu tespit edilmiştir. Fuara tekil olarak katılım gösteren işletmelerin, fuara katılım sürecinde kurumsal iletişim davranışlarını daha başarılı bir şekilde sergiledikleri tespit edilmiştir. Araştırma sonucunda konaklama işletmelerinin turizm fuarlarına katılımına yönelik üç temel aşamadan (fuar öncesi, fuar esnası ve fuar sonrası) oluşan bir model geliştirilmiştir.