Abstract:
Müşteri memnuniyetinin sağlanmasının, faaliyetlerin başarılı olması açısından oldukça önemli olduğu bilinen bir gerçektir. Müşteri memnuniyetinin sağlanmasına yönelik olarak yapılması gereken en önemli şeylerden biri de müşteri gereksinimlerinin doğru bir şekilde tespit edilebilmesidir. Bu çalışmada bir destinasyonu ziyaret eden ziyaretçilerin gereksinimlerinin tespit edilmesine yöneli olarak Kano modeli kullanılacaktır. Kano modeli, müşterilerin belirli ürüne yönelik ihtiyaç ve gereksinimlerinin memnuniyet düzeyine etkisi açısından sınıflandırmayı sağlayan etkin bir yöntemdir. Tüketicilerin sahip oldukları gereksinimlerin karşılanmasıyla, memnuniyetlerine ne düzeyde katkı sağlandığının ortaya koyulması, karar vericiler için önemli bir enformasyondur. Bu çalışmada, turistik bir destinasyon olan Nevşehir ilini ziyaret eden turistlerin gereksinimleri Kano modeli yöntemi ile ortaya koyularak, destinasyon karar vericilerine (yerel yöneticiler, turizm işletme yöneticileri, turizm akademisyenleri gibi) öneriler sunulacaktır.