Abstract:
Bu çalışmanın temel amacı turizm sektöründe faaliyet gösteren çalışanların yetkinliklerinin değerlendirilmesi ve yöneticilerin çalışanlarla ilgili öncelikli beklentilerinin belirlenmesidir. Çalışma kapsamında öncelikle, literatürden çalışan yetkinliklerinin belirlenmesi gerçekleştirilecektir. Çalışmanın devanımda Nevşehir ilinde falliyet gösteren konaklama işletmelerinin yöneticileri açısından, çalışan yetkinliklerinin arttırılmasına yöneli olarak yapılması gereken faaliyetler ortaya koyulacaktır. Elde edlien bilgiler doğrultusunda, bölgede çalışan yetkinliğinin mevcut durumu ortaya koyularak geliştirilmesine yönelik yapılması gereken faaliyetler ağrılandırılarak sıralanacaktır. Çalışmada kalite fonksiyon göçerimi (KFG) yöntemi kullanılacaktır. KFG, karar vericilerin beklentilerini, iyileştirici faaliyetlere entegre edebilenbir kalite iyileştirme yöntemidir. Yöneticilerin çalışanlarla ilgili beklentilerinin KFG yöntemi ile iyileştirme sürecine dahil edilmesi çalışmanın önemini arttırmaktadır.