Abstract:
Yapılan bu araştırmayla, Afyonkarahisar ilinde bulunan turizm işletme belgesine
sahip üç, dört ve beş yıldızlı konaklama işletmelerinde çalışan işgörenlerin
örgütsel yaratıcılığı oluşturan boyutları (bireysel, yönetsel ve toplumsal) algılama
düzeyleri belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırmanın sistematikleştirilmesi ve
istatistiki veriler dâhilinde irdelenebilmesi için üç araştırma sorusu hazırlanmış ve
istatistiki veriler ışığında bu araştırma soruları yorumlanmıştır. Araştırma
sonucunda işgörenlerin, yaratıcılığın bireysel ve toplumsal boyutuna ilişkin
algılarının yüksek olduğu belirlenmiştir. İşgörenlerin bireysel özellikleri ve görev
yaptıkları işletmeye ilişkin özellikler ile örgütsel yaratıcılığın boyutları arasında
yapılan çoklu karşılaştırma testleri sonucunda birtakım anlamlı farklılıklar tespit
edilmiştir.