Abstract:
Bu çalışmanın amacı, ortaöğretimde felsefe öğretiminde önemli sayılabilecek bir konuma sahip olan tartışma yönteminin genel özelliklerinden hareketle 2009 felsefe dersi öğretim programında yer alan kazanımların bir etkinliğe nasıl dönüştürülebileceğini ortaya koymaktır. Bu kapsamda, felsefe dersi öğretim programında yer alan kazanımların düzeylerine bağlı olarak hangilerinin bu yönteme oldukları ortaya konulacak ve örneklendirme yapılacaktır. Ayrıca tartışma yönteminin bu yönteme uygun
öğretim teknikleriyle nasıl desteklenebileceği de bu tekniklerin özelliklerinden hareketle gösterilmeye çalışılacaktır.Bu çalışmanın amacı, ortaöğretimde felsefe öğretiminde önemli sayılabilecek bir konuma sahip olan tartışma yönteminin genel özelliklerinden hareketle 2009 felsefe dersi öğretim programında yer alan kazanımların bir etkinliğe nasıl dönüştürülebileceğini ortaya koymaktır. Bu kapsamda, felsefe dersi öğretim programında yer alan kazanımların düzeylerine bağlı olarak hangilerinin bu yönteme oldukları ortaya konulacak ve örneklendirme yapılacaktır. Ayrıca tartışma yönteminin bu yönteme uygun öğretim teknikleriyle nasıl desteklenebileceği de bu tekniklerin özelliklerinden hareketle gösterilmeye çalışılacaktır.