Bu çalışmanın amacı, Türkiye’de konaklama işletmelerinin örgütsel hizmet odaklılık düzeylerini tespit etmek ve konaklama işletmelerinin
örgütsel hizmet odaklılık düzeylerinin işletme performansı üzerindeki etkisini ortaya koymaktır. Bu amaçla, konaklama işletmelerinde
örgütsel hizmet odaklılığın işletme performansı üzerindeki etkisini belirlemek için bir model önerilmiş ve bu model çoklu regresyon analizi
ile test edilmiştir. Konaklama işletmelerinin örgütsel hizmet odaklılık düzeylerini ve performanslarını ölçmek için daha önce geliştirilen
ölçekler kullanılmıştır. Örnekleme yöntemi olarak amaca göre (purposive) örnekleme yöntemi olarak da bilinen yargısal (judgemental)
örnekleme yöntemi tercih edilmiş ve alan araştırması kapsamına Antalya ilindeki üç, dört ve beş yıldızlı oteller ile dört ve beş yıldızlı tatil
köyleri dahil edilmiştir. Veriler, konaklama işletmelerinin yöneticilerinden yüzyüze anket yöntemi ile toplanmıştır. Araştırma sonucunda
konaklama işletmelerinin örgütsel hizmet odaklılık düzeylerinin yüksek olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca, örgütsel hizmet odaklılığın konaklama işletmelerinin performansını önemli ölçüde etkilediği tespit edilmiştir.
The purpose of this study is to determine the level of organizational service orientation and to investigate the impact of organizational
service orientation on the lodging business performance in Turkey. In line with the purpose of the study, a causal model consisting of
organizational service orientation as independent variable and business performance as dependent variable was offered and the model
was tested with multiple regression analysis. Previously developed scales were employed in order to measure organizational service orientation and lodging business performance. Purposive sampling was used and three, four, five star hotels and four and five star holiday
villages in Antalya were included in the field research. Data were gathered from lodging managers with the help of a questionnaire which
is conducted face to face. The results of the study show that lodging businesses’ managers evaluate themselves in a positive way in relation to organizational service orientation, and perceive their firm as service-oriented. Also, the study points out that organizational service
orientation of lodging businesses have significant impacts on business performance.