Bu çalışmanın amacı, otel çalışanlarının olumlu sosyal davranış düzeylerini belirlemek ve otel işletmelerinde çalışan işgörenlerin olumlu sosyal davranışlarının hizmet kalitesi üzerindeki etkisini ortaya koymaktır. Bu amaçla otel
işletmelerinde olumlu sosyal davranışların hizmet kalitesi üzerindeki etkisini belirlemek için bir model önerilmiş
ve bu model çoklu regresyon analizi ile test edilmiştir. Otel işletmelerinde çalışan işgörenlerin olumlu sosyal davranışlarını ve hizmet kalitesini ölçmek için daha önce geliştirilen ölçekler kullanılmıştır. Örnekleme yöntemi olarak
yargısal örnekleme yöntemi tercih edilmiş ve alan araştırması kapsamına Nevşehir ilindeki dört ve beş yıldızlı
otel çalışanları dahil edilmiştir. Veriler, dört ve beş yıldızlı otel işletmelerinde çalışan işgörenlere uygulanan anket
tekniği ile toplanmıştır. Araştırma sonucunda otel işletmelerinde çalışan işgörenlerin olumlu sosyal davranışlarının
yüksek olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca, olumlu sosyal davranışların hizmet kalitesi üzerinde belirleyici bir etkisi
olduğu ortaya çıkmıştır.
The purpose of this study is to determine the level of prosocial behaviors of hotel employees and to investigate the
impact of prosocial behaviors of hotel employees on service quality. In line with the purpose of the study, a causal
model consisting of prosocial behavior as independent variable and service quality as dependent variable was
offered and the model was tested with multiple regression analysis. Previously developed scales were employed
in order to measure prosocial behaviors and service quality. Purposive sampling was used and four and five star
hotels’ employees in Nevşehir were included in the field research. Data were gathered from hotel employees with
the help of a questionnaire. As a result of the research hotel business employees’ prosocial behaviors were found
to be high. In addition, prosocial behaviors were found to have a decisive impact on the service quality.