Sürdürülebilir turizm, bir turistik destinasyonda bulunan doğal kaynakların korunması, turistlerin ve yerel halkın
ihtiyaçlarının gelecek nesilleri düşünerek karşılanması, destinasyonun turistik taşıma kapasitesinin düşünülerek
planlama yapılmasıdır. Günümüz turistlerinin bilinçlenmesi, rekabet koşullarının her geçen gün farklılaşması ve
birtakım yasal zorunluluklar turizm işletmelerini çevre dostu yeşil uygulamalara yöneltmektedir. Bu kapsamda
atık üretiminin yoğun olduğu yiyecek-içecek endüstrisine bilinçli bir tüketim anlayışı kazandırmak, atık miktarını
azaltırken aynı zamanda bu atıkları dönüştürmek ve verimlilik sağlamak amacıyla yeşil nesil restorancılık kavramı
gündeme gelmiştir. Çalışmanın amacı, “yeşil nesil restoran hareketi” pilot yiyecek-içecek işletmelerinden biri olan
La Mancha Restoran’ın proje ortağı olarak faaliyetlerinin örnek olay kapsamında incelenmesidir. Bu kapsamda,
yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla derinlemesine mülakat tekniği kullanılmıştır. Çalışma sonucunda
yiyecek-içecek işletmelerinin yeşil nesil uygulamaları benimsemelerinin zor olmadığı ancak maliyetin en önemli
kısıt olduğu ortaya çıkarılmıştır. Ayrıca çalışma ile müşteri talebinin ve rekabetin ise yeşil nesil restorancılığı
benimsemede bir gereklilik olduğu belirlenmiştir.
Sustainable tourism, protection of natural resources in a touristic destination, providing the needs of tourists and
local people by considering future generations, planning to considering the tourist carrying capacity of the
destination. The awareness of today's tourists, the differentiation of the competition conditions with each passing
day and some legal obligations direct the tourism enterprises to the environment-friendly green practices. In this
context, the concept of green generation restaurant has been introduced in order to provide a conscious
consumption concept to the food and beverage industry where waste production is intense, to reduce the amount
of waste while at the same time to transform these wastes and to ensure efficiency. The aim of the study is to
examine the activities, as a project partner, of La Mancha Restaurant, which is one of the pilot food and beverage
industry of the green generation restaurant, within the comprehension of the case study. In this context, in-depth
interview technique was used through semi-structured interview form. As a result of the study, it was found that
food and beverage enterprises were not difficult to adopt to the green generation practices but the expenditure was
the most important constraint. In addition, it is determined that working with customer demand and competition is
a necessity in adopting green generation restaurant.