Son yıllarda, ülkemizden gerek kamu gerekse özel sektörde işten ayrılma sayılarının arttığı gözlemlenmiştir. Yapılan araştırmalarda, çalışanları işten ayrılmaya iten sayısız konunun olduğu bulunmuştur. Özellikle bu konular içinde çalışanın işini sevmesi, işine olan bağlılığı işten ayrılma kararı üzerinde önemli bir belirleyici olarak düşünülmektedir. Bu çalışmanın temel amacı, medya yöneticilerinin iş tatmin düzeylerinin işten ayrılma niyetleri üzerindeki etkisini belirlemektir. Medya sektörü yapı itibariyle iş gören devir oranının yüksek olduğu bir sektördür. Özellikle yetişmiş iş gücünün bir takım nedenlerden ötürü işlerinden ayrılmaları, hem maddi hem de manevi unsurlar açısından örgütler tarafından istenmeyen bir durumdur. Bu çalışma ile hedeflenen medya yöneticilerinin işten ayrılma niyeti üzerinde etkisi bulunduğu düşünülen iş tatminsizliğinin etki düzeyinin ve şiddetinin belirlenmesidir. Araştırmanın örneklemini, Malatya ilinde faaliyet gösteren yerel medya kuruluşlarında görev yapan 45 yönetici oluşturmaktadır. Uygulanan anket çalışması sonucunda 39 adet geçerli anket formu elde edilmiştir. Yapılan analizler neticesinde, medya yöneticilerinin sahip oldukları içsel iş tatmin ve dışsal iş tatmin düzeylerinin işten ayrılma niyetleri üzerinde negatif etkiye sahip olduğu bulgusuna ulaşılmıştır.
In recent years, it has been observed that the number of people separeting from his/her work in public
sector and private sector has increased. The studies have found that there are innumerable issues that encourage
employees to leave work. Particularly in this respect, the employee's liking to work, his loyalty to the work is
considered as an important determinant on the decision to separate from job.The main purpose of thisstudy is
todeterminetheeffect of mediamanagers' jobsatisfactionlevels on theirintentiontoleavework. Themediasector is
structurally a sectorwith a highoccupancyturnover rate.Particularly, thefactthatthetrainedworker is separatedfrom
his/her workdueto a number of reasons is an undesirablesituation in terms of bothmaterialandspiritualelements.
Theaim of thisstudy is todeterminethelevelandseverity of jobdissatisfaction, which is thoughttohave an effect on theintention of themediamanagerstoleavethejob. Thesample of theresearch is composed of 45 managersworking in
localmediaorganizationsoperating in Malatya. As a result of thequestionnairesurvey, 39
validquestionnaireformswereobtained. As a result of theanalyzesmade, it wasfoundthatthemediamanagers'
jobsatisfactionlevelshave a negativeeffect on theirintentiontoleavethework.