Günümüz piyasa koşullarında örgütlerin uzun dönemli ve sürdürülebilir bir büyüme elde etme sürecinde kullanabilecekleri en etkin kaynaklar arasında yer alan insan faktörü, sahip olduğu duygusal ve psikolojik yönüyle de bireysel ve örgütsel performans kapsamında değerlendirmeye alınmalıdır. Bu kapsamda ilgili literatür incelendiğinde, duygusal emek ve sonuçları üzerine çok sayıda çalışma yapıldığı, ancak duygusal emeğin
olumsuz sonuçlarını engelleyici, olumlu sonuçlarını güçlendirici ve bu süreçte aracılık rolü üstlenebilecek değişkenlere yönelik çalışmaların oldukça sınırlı kaldığı görülmektedir. Bu çalışmada, duygusal emek ile iş tatmini arasındaki ilişki de psikolojik sermayenin aracılık rolü öğretmenler arasından belirlenen bir örneklem üzerinde incelenmiştir. Araştırma bulguları, doğal duyguların sergilenmesi ile iş tatmini ilişkisinde psikolojik sermayenin tüm
alt boyutlarının (öz‐yeterlilik, umut, dayanıklılık, iyimserlik) kısmi aracılık rolüne sahip olduğunu göstermektedir.
In today's market conditions, human factor takes
place among the significant sources to be used in
the process of obtaining long‐term and sustainable
growth. Human factor with its emotional and
psychological aspects should be considered within
the scope of individual and organizational perfor‐
mance. In this context, there are many studies on
emotional labor and its results in the literature.
However, there have been limited studies on the
variables to restrain the negative consequences of
emotional labor, empower its positive results and
take on the mediating role in this process. This study
examines the mediating role of psychological capital
on the relationship between emotional labor and
job satisfaction through a sample carried out
among the teachers. The research findings show
that all dimensions of psychological capital (self‐
efficacy, hope, resilience and optimism) have partial
mediating roles on the relationship between the
exhibition of naturally felt emotions and job satis‐
faction.