Bu araştırmanın amacı turizm rehberliği eğitimi alan öğrencilerin duygusal zekâları ile meslek seçimi arasındaki ilişkinin değerlendirilmesidir. Bu amaçla öğrencilere Goleman’ın geliştirmiş olduğu duygusal zekâ ölçeği ile Sarıkaya ve Khorshid tarafından hazırlanan meslek seçimi ölçeği uygulanmıştır. Duygusal zeka ve meslek seçimi arasındaki ilişkiyi ortaya koymak amacıyla korelasyon ve regresyon analizi yapılmıştır. Ayrıca elde edilen veriler, frekans analizi, güvenirlik analizi, aritmetik ortalama ve standart sapma değerlerinin analizi ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılarak değerlendirilmiştir. Duygusal zekâ ile meslek seçimi arasındaki ilişkinin önemi değerlendirildiğinde bu çalışmanın turist rehberliği mesleğini seçmek isteyen ve turist rehberliği eğitimi alan bireyler açısından yararlı olacağı düşünülmektedir.
The purpose of this study is to determine the relationship between career choice and emotional intelligence of the
tourism guiding students. For this purpose, the emotional intelligence scale prepared by Goleman and the career choice measure developed by Sarıkaya and Khorshid were applied to students. To reveal the relationship between emotional intelligence
and career choice, correlation and regression analysis were made. Also, the data collected from surveys were evaluated using
frequency statistics, reliability statistics, descriptive statistics
(means and standard deviations) and one-way analysis of variance (ANOVA). When evaluating the importance of the relationship between emotional intelligence and occupational choice,
this research is thought to be useful for people who want to
choose tourist guiding as a profession and who are trained in a
professional tourist guide.