Bu çalışmanın amacı Türkiye'de önemli turizm varış yerlerinden biri olan Nevşehir'de 4 ve 5 yıldızlı otel yöneticilerinin yeşil yıldız projesini uygulamamalarının gerekçelerini belirlemek ve sorunların çözümüne ilişkin bazı önerilerde bulunmaktır. Bu amaçla Nevşehir'de otel yöneticilerinden görüşme ve sonra anket tekniği ile bilgi toplanmıştır. Araştırma sonunda işletmelerin çoğunluğunun yeşil yıldız kriterlerine zaten uydukları, kriterlere uymanın avantajlarını bildikleri, çevreyle ilgili standart ve sertifikalarla ilgili yeterli bilgiye sahip oldukları görülmüştür. Buna rağmen yeşil yıldız projesine başvurmamalarının en önemli gerekçeleri (1) Nevşehir'e gelen turistlerin çoğunluğunun tur operatörleri ve acenteler aracılığı ile gelmesi, tur operatörleri ve acentelerin ise yeşil yıldızı otel tercihinde hiç dikkate almamaları ve (2) Otellerin eski olması ve projenin uygulaması için gerekli dönüşüm maliyetinin yüksekliğidir. Yeşil yıldız projesine başvuruların ve uygulamalarının artırılması konusunda çalışma öneri sunmaktadır: (1) Tur operatörleri ve seyahat acentelerinin bu konuda duyarlılık göstermeleri. (2) Eski otellerin yeşil yıldız projesi kriterlerine uygun şekilde dönüştürülmesinin yüksek maliyetlerini azaltmak için teşvikler sağlanmasıdır.
The purpose of this study was to identify the reasons of 4 and 5 star hotel managers about non-application for green star project in Nevsehir, which is one of the most important tourism destinations in Turkey, and to make some suggestions with regard to the alleviation of these problems. In accordance with the purpose of the study, interview technique and afterward survey questionare technique were used to gather data from the hotel managers in Nevsehir. In the light of the gathered data, two main reasons of non-application for green star project were (1) green star were not to be used as a hotel selection criteria by tour operators and travel agents and (2) to act in accordance with rules of green star project, older hotels have to bear high renovation costs. Two main sugges tions were made as follows: (1) green star should be taken as hotel selection criteria by tour operators and travel agents and (2) high renovation costs of older hotels should be subsidised.