Amacı: Çalışmanın amacı, Kapadokya turistik bölgesindeki otel yöneticilerinin helal turizm ve helal otel konsepti hakkındaki düşüncelerini belirlemektir.
Araştırma Yöntemi: Nitel araştırma yöntemlerinden, yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılarak veriler derlenmiştir. Kapadokya turistik bölgesinde yer alan turizm işletme belgeli, 4 ve 5 yıldızlı 17 otel işletmesinin yöneticilerine araştırmacılar tarafından belirlenen açık uçlu sorular yöneltilmiştir. Elde edilen veriler içerik analizine tâbi tutulmuş ve yorumlanmıştır.
Bulgular: Araştırmada elde edilen bulgular, Kapadokya’da faaliyette bulunan otel yöneticilerinin “helal turizm”i dünyada hızla gelişen ve potansiyeli olan bir pazar olarak gördükleri, Kapadokya bölgesine olan talebi arttırmak için helal otel konseptine gerek olmadığı, işletmelerinde helal otel konseptine uygun düzenlemeler yapmayı ve helal otel sertifikası almayı düşünmedikleri, misafirlerin talepleri doğrultusunda otel odalarında seccade bulundurdukları, yine talep olduğunda toplantı salonlarını mescid haline dönüştürdükleri ve otel odalarında kıbleyi gösteren işarete yer verdikleridir.
Sonuç ve öneriler: Kapadokya destinasyonunun mevcut pazar profili dikkate alındığında, helal turizm ve helal otel konseptinin mutlaka teşvik edilmesinin gerekmediği sonucuna varılabilir; otel yöneticilerinin görüşleri de bu yöndedir. Bölgede farklı zamanlarda nadiren ortaya çıkabilecek helal otel talebine cevap verecek, işletme sahip ve yöneticilerinin inançları ve iç pazarın talepleri doğrultusunda İslami usullere göre hizmet veren otel işletmeleri zaten mevcuttur. Kapadokya bölgesinde helal turizm talebi çok az olduğundan, bölgede faaliyette bulunan otel yöneticileri, helal otel konseptine ve helal otel sertifikası almaya olumlu bakmamaktadırlar. Bu sonuçlardan hareketle, helal otel yatırım ve uygulamalarının destinasyonun hedef pazarları doğrultusunda yapılması gerektiği gözden uzak tutulmamalıdır. Destinasyona olan mevcut talep yapısı ve talebin ne yönde geliştiğine dair veriler elde edilmeden helal otel yatırım ve işletmeciliğine girişmek anlamsız olacaktır.
Aim: The aim of the study is to determine the opinions of hotel managers about the concept of halal tourism and halal hotels in the touristic region of Cappadocia. Methodology: Data were collected by using semi-structured interview technique which is one of the qualitative research methods. The open-ended questions determined by the researchers were directed to the managers of 17 hotels with 4 and 5 star hotels in the touristic region of Cappadocia. Content analysis was applied to the obtained data and then interpreted. Findings: The findings of the study show that hotel managers in Cappadocia see halal tourism as a rapidly developing and potential market in the world, there is no need for halal hotel concept to increase demand for Cappadocia region, they do not intend to make arrangements in accordance with the concept of halal hotel and to obtain a halal hotel certificate, they have prayer rugs in hotel rooms according to the demands of the guests, again according to the demand to convert the meeting hall into a masjid and the hotel rooms have a sign indicating the Qibla. Conclusion and implications: Considering the current market profile of the Cappadocia destination, we can conclude that the concept of halal tourism and halal hotels does not necessarily need to be promoted; the opinions of hotel managers are also in this direction. There are already some hotels in the region that respond to the demand for "halal hotels" that may rarely appear at different times in the region in accordance with the beliefs of the owners and managers of the enterprise and the demands of the domestic market. Since the demand for halal tourism is very low in the Cappadocia region, the hotel managers who operate in the region do not look positive to the halal hotel concept and to get a halal hotel certificate. Based on these results, it should be kept in mind that halal hotel investments and applications should be made according to the target markets of the destination. It would be pointless to engage in halal hotel investment and management without obtaining data on the current demand structure and the direction of demand development for destination.