Çalışan davranışları ve bu davranışların iş performansına etkisinin
belirlenmesi, hizmet faktörünün belirgin bir değişken olduğu turizm
sektöründe insan gücünün etkin ve verimli kullanılması açısından oldukça
önemlidir. Bu nedenle, psikolojik sermaye kavramı çalışanların ve
örgütlerin çıktılarına etki eden önemli bir faktör olarak görülmektedir. Bu
çalışmanın amacı, mutfak çalışanlarının psikolojik sermaye düzeyleri ile
bireysel özellikleri arasındaki farklılığı belirlemektir. Elde edilen veriler
Nevşehir’de yer alan dört ve beş yıldızlı otel işletmelerinin mutfaklarında
çalışan personelden anket yoluyla toplanmıştır. Araştırmadan elde edilen
sonuçlara göre; otel mutfaklarında görev yapan personelin psikolojik
sermaye düzeylerinin cinsiyet, eğitim seviyesi, yaş ve çalışma süresine
göre farklılık gösterdiği belirlenmiştir.
Employee behaviors and determining the effect of these behaviors on
organizational performance are very important for effective and efficient
use of human power in the tourism sector where service factor is a
significant variable. In this respect, the concept of psychological capital is
seen as an important factor affecting the outputs of employees and
organizations. The aim of this study is to determine the psychological
capital levels of kitchen employees and the differences between some
demographic variables and psychological capital levels. For this purpose,
the datas were obtained through questionnaires from the kitchen
employees of four-star and five-star hotels in Nevşehir. According to the
results of this study, there is a significant difference between psychological
capital and gender, education, age and duration of employment.