Restoranlardaki yiyeceklere erişimin herkes tarafından sağlanabiliyor oluşu zaman
içerisinde yiyecek içecek işletmelerine bakış açısını değiştirmiştir. Bu işletmeler tüketicilere
yiyecek sunmanın dışında onların sosyalleşmesine yardımcı olacakları huzurlu atmosferler
yaratmak gibi önemli bir misyonu da üstlenmişlerdir. Bu noktadan yola çıkarak çalışmanın
amacını restoranlardaki atmosfer durumunun müşteri memnuniyeti sadakat ve tekrar
ziyarette bulunma niyetine etkisi oluşturmaktadır. Çalışmada belirlenen amaç
doğrultusunda Kapadokya bölgesini ziyaret eden bireylerin atmosfer algısının memnuniyet
düzeylerine ve tekrar ziyaret etme niyetine etkisi incelenmiştir. Bu doğrultuda nicel veri
toplama tekniklerinden biri olan anket tekniği kullanılmıştır. Çalışma kapsamında 400 anket
formu dağıtılmış 350 dönüt sağlanmıştır 22 anket formu geçersiz olması nedeniyle analize
dahil edilmemiştir. Temel ölçek olarak çalışmada DINESCAPE ölçeği kullanılmakla
birlikte memnuniyet, sadakat ve tekrar ziyaret niyetini ölçen 30 maddeden oluşan bir anket
tasarlanmıştır. Çalışma kapsamında SPSS Process modellemesinden faydalanılarak veriler
analiz edilmiştir. Verilerin analizi doğrultusunda atmosfer, memnuniyet, sadakat ve tekrar
ziyaret etme niyeti değişkenleri arasında pozitif yönlü ilişkilerin olduğu tespit edilmiştir.
The fact that everyone has access to food in restaurants has changed the perspective toward
food and beverage businesses over time. Apart from providing food to consumers, these
businesses have undertaken an important mission to create a peaceful atmosphere that will
help consumers to socialize. In this vein, the current study aims to reveal the effect of
restaurant atmosphere on customer satisfaction, loyalty and revisit intention. In line with the
research purpose, the effect of atmosphere perception of individuals visiting the Cappadocia
region on their satisfaction levels and revisit intentions was investigated. As one of the
quantitative data collection methods, survey technique was employed in the study. Within
the scope of the study, 400 questionnaire forms were distributed and 350 forms returned.
Since 22 questionnaire forms were ineligible, they were excluded from the analysis. Despite
the fact that the DINESCAPE scale was the main measurement scale in the study, a
questionnaire form consisting of 30 items was designed to measure satisfaction, loyalty and
revisit intention. The research data were analyzed with the help of SPSS Process modeling.
In the light of the data analysis results, it was determined that there were positive relations
among the variables of atmosphere, satisfaction, loyalty and revisit intention.