Sosyal medya ağlarının gelişmesi ve insanların ihtiyaçlarının çeşitlenmesi insanların sosyal
medyaya olan ilgisini de artırmıştır. Hemen hemen her ihtiyaçta olduğu gibi insanlar yeme
içme ihtiyaçlarını gidermek amacıyla da sosyal medyadan faydalanarak restoran tercihlerini
belirlemeye başlamışlardır. Bu nedenle restoranların imajı ile ilgili sosyal medyada yer alan
bilgiler müşteri davranışları üzerinde olumlu veya olumsuz yönde etkili olabilmektedir. Bu
çalışmanın amacı Kapadokya bölgesindeki restoranların sosyal medyadaki imajını
belirlemektir. Bu amaçla TripAdvisor’daki yerli ve yabancı turistlerin restoranlar
hakkındaki yorumları içerik analizi yöntemi ile incelenmiştir. Araştırma sonuçlarına göre
restoranın yemek kalitesi, personel davranışları, iç tasarımı ve dizaynı en fazla olumlu
yoruma sahip değişkenler olarak belirlenmiştir. Ayrıca yabancı kullanıcıların yerli
kullanıcılara göre daha fazla olumlu yorum yaptığı ve restoranlara daha fazla puan verdiği
belirlenmiştir. Genel olarak restoran imajına yönelik değişkenlerin çok iyinin üzerinde
değerlendirilmiştir. Çalışmada restoranlara ve işletmelerin sosyal medya kullanımına ilişkin
öneriler sunulmuştur.
The development of social media networks and the diversification of individuals’ needs
have increased the interest in social media. As is the case with almost every need,
individuals have started to utilize social media to decide on restaurant preferences to meet
their basic need for food and drink. Therefore, the information on the images of restaurants
on social media may impose a positive or negative effect on customer behavior. The aim
of this study is to identify the social media images of restaurants in Cappadocia. For this
purpose, the Tripadvisor reviews of local and foreign tourists about restaurants were
examined via the content analysis method. According to the research results, the food
quality, behaviors of staff, interior design and decoration of the restaurant were identified
to be the variables recording the highest number of positive reviews. In addition, it was
revealed that foreign users posted more positive reviews and rated the restaurants higher
than local users. In general, the variables related to the restaurant image on social media
were rated higher than “very good”. In addition, the present study provides
recommendations on the use of social media by restaurants and businesses.