Araştırmanın amacı, otantik liderliğin sosyal tembellik üzerindeki etkilerini incelemek ve bu iki değişken arasındaki ilişkide yaşam tatminin düzenleyici rolü oynayıp oynamadığını analiz etmektir. Bu araştırmanın örneklemini Nevşehir ilinde turizm sektöründeki kadın girişimciler ve yöneticiler oluşturmaktadır (n=110). Söz konusu örneklemden elde edilen veriler çoklu regresyon analizi ve düzenleyici değişkenli regresyon analizi yardımıyla analiz edilmiştir. Araştırma bulgularına göre, otantik liderliğin boyutlarından öz farkındalık ve ilişkisel şeffaflığın sosyal tembellik üzerinde negatif etkiye sahip olduğu tespit edilmiştir. Bununla birlikte otantik liderliğin sosyal tembellik üzerinde negatif bir etkiye sahip olduğu belirlenmiştir. Buna karşın, katılımcılar otantik liderlik ve yaşam tatmini etkileşiminin sosyal tembellik üzerinde pozitif etkiye sahip olduğunu ileri sürmüşlerdir. Yani, yaşam tatmininin, otantik liderlik ile sosyal tembellik ilişkisinde düzenleyici rolü oynadığı tespit edilmiştir.
The purpose of this study is to investigate the moderating role of life satisfaction in determining the effects of authentic leadership on social loafing in tourism industry. The sampling consists of women entrepreneurs and managers (n=110) in tourism industry in the Nevşehir Province, Turkey. Data acquired from mentioned research sampling has been analyzed by means of the Multiple Regression Analysis and Moderated Regression Analysis. The findings of the research indicated that the dimensions of self-awareness and relational transparency of authentic leadership had a negative effect on social loafing. Similarly, it stated that authentic leadership had a negative effect on social loafing. Nevertheless, the participants suggested that the interaction of authentic leadership and life satisfaction had a positive effect on social loafing. Namely, life satisfaction moderated the relationship between authentic leadership and social loafing.