Özet:
Yiyecek ve içecek işletmeciliğinde kurumsal sosyal sorumluluk olgusu ve
yönetimi; modern ekonomik görüş, paydaşlar kuramı ve kurumsal yönetim
kuramı çerçevesinde işletmenin bütün paydaşlarının görüşlerinin dikkate
alınarak işletmenin temel ekonomik, yasal, etiksel ve yardımseverlik sorumluluklarına dayalı olan yönetim felsefesinin önemli bir boyutu olarak örgüt
içerisinde kurumsallaştırılması şeklinde ifade edilmektedir. Bu bağlamda,
bu bölümde, kurumsal sosyal sorumluluğun tanımı, kaynağı ve kapsamı ile
önemine yer verildikten sonra modern kurumsal sosyal sorumluluk görüşüne ve paydaşlar kuramına göre sınıflandırılmasına, tanımlanması ve açıklanmasına değinilmekte ve son olarak yiyecek ve içecek işletmelerinde kurumsal sosyal sorumlulukların yönetimi ele alınmaktadır.