Bu çalışmada, Nevşehir ilinde faaliyet gösteren Turist Rehberleri örneklem grubu esas
alınmak suretiyle, turist rehberlerinin iletişim becerilerinin turistlerin tur deneyimi üzerindeki
etkisinin ölçülmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla turistlerin, rehberlerinin iletişim becerilerine
yönelik algısı anket yoluyla ölçülmüştür. Aynı zamanda turistlerin tur deneyimlerine ve
demografik özelliklerine yönelik anket uygulanmıştır. Nevşehir’i ziyaret eden 94 yerli ve 296 yabancı turistten elde edilen veriler bilgisayar ortamında analiz edilmiştir. Yapılan analizler sonucunda turist rehberinin iletişim becerilerinin turistlerin tur deneyimleri üzerinde etkili olduğu görülmüştür. İletişim becerilerinin, tur deneyiminin alt boyutlarından ‘öğrenme’ ve ‘eğlence’ deneyimi üzerinde, ‘estetik’ ve ‘kaçış’ deneyimine göre daha fazla etkisi olduğu ortaya çıkmıştır.
Based on the survey in this study has been targeted, to what degree to effects of the
communication skills of tour guides on the tour experience of tourists which based on sample
group by tourist guides in Nevsehir. Fort this purpose, tourists’ perceptions of their guides’
communication skills were measured through questionnaires. At the same time,
questionnaires were applied to guided groups for their tour experience and their demographic
characteristics. Data obtained from 390 local and foreign tourists visiting Nevsehir, were
analyzed by computer. As a result of the analysis, it is discovered that communication skills of
tourist guides have an impact on the tourists’ tour experience. Communication skills are more
effective on ‘learning’ and ‘entertainment’ experiences which are the dimensions of the tour
experience than ‘esthetic’ and ‘escape’ dimensions.