Bu çalışmada, işletmelerde özellikle ulusal yazında kısıtlı bir şekilde değinilen “izleyici etkisi (bystander effect)” ve izleyici etkisinin örgütlerdeki takım çalışmasının aksamasındaki rolünün araştırılması amaçlanmaktadır. Bu amacı gerçekleştirmek için Kayseri’de faaliyet gösteren yiyecek-içecek endüstrisi çalışanları üzerinde araştırma yapılmıştır. Analizler sonucunda (i) izleyici etkisinin takım çalışmasının işlevsizleşmesinde etkili olan boyutların tamamıyla negatif ilişkisi olduğu, (ii) bu boyutlardan en çok güven boyutuna etki ettiği ve (iii) takım çalışmasının işlevsizleşmesinde en çok sonuçları dikkate almama boyutunun ön plana çıktığı sonucuna ulaşılmıştır. Bu çıktılar bağlamında ise sektördeki yöneticilere ve ilgili karar alıcılara yol gösterici bilgiler sunulması hedeflenmiştir
In this study, it is aimed to cover a conceptual background of the bystander effect
which is limited in Turkish literature and to investigate whether the bystander effect plays a
role on the dysfunctioning of teams in organizations. To realize the purpose of the study, a
research is conducted on the food-beverage industry employee in Kayseri. According to
results of the analysis, it is determined that (i) bystander effect is significantly and
negatively correlated with all dimensions of the teamwork dysfunctioning, (ii) from these
dimensions, the turst dimension is the one mostly affectd by bystander effect and (iii) the
inattention to results dimension appeared to be the most prominent one among the other
four dimensions of teamwork dysfunctioning. In this context, some suggestions, required to
be taken into account by the managers and related decision makers, have been made.