Abstract:
Bu çalışmanın amacı, 2017 yılında geliştirilen ortaöğretim felsefe dersi öğretim programının 10. sınıf düzeyine ait olan kısmını, kazanımları ve bu kazanımlara ait olan açıklamalar bağlamında incelemektir. Bu çerçevede öncelikle üniteler bazında kazanımların incelemesi yapılarak olumlu ve olumsuz özellikleri belirlenmeye çalışılacaktır. Daha sonra kazanımlara ilişkin yapılan açıklamaların incelemesi yapılarak, bunların kazanımlarla olan uyumu mercek altına alınacaktır. Bu sayede felsefe dersi öğretim programının 10. sınıf düzeyinin avantajlı ve dezavantajlı özellikleri belirlenmiş olacaktır. Doküman inceleme yönteminin kullanıldığı bu çalışma, henüz tamamlanmamış olmasından dolayı bulgu ve sonuçlar sunum esnasında verilecektir.