Abstract:
Araştırma, Yüksekokul Çocuk Gelişimi Programı öğrencilerinin okul öncesi eğitim kurumlarındaki sınıf içi uygulamalarında toplumsal cinsiyete yönelik tutum ve davranışlarını ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. Bu amaç doğrultusunda Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksek Okulu Çocuk Gelişimi Programı’na devam eden öğrencilere açık uçlu sorulardan oluşan görüşme formu uygulanmıştır. Araştırmaya 15 öğrenci katılmıştır. Açık uçlu sorular öğrencilerin sınıf içi uygulamalarında kullandıkları dil, sergiledikleri tutumlar, etkinlik planlarken kız erkek çocuk dağılımına dikkat etme durumları ve kız-erkek çocukları nasıl nitelendirdiklerine ilişkin görüşlerini ortaya çıkarmaya yöneliktir. Açık uçlu sorulara içerik analizi ve betimsel analiz yapılmıştır. Verilerin analizinde görüşme formundan elde edilen veriler frekans ve yüzdeleri alınarak sunulmuştur. Toplanan veriler önce kavramsallaştırılacak daha sonra mantıklı bir biçimde organize edilmiştir. Verilerin analizi sonucunda elde edilen sonuçlar, toplumsal cinsiyet kalıpyargılarını destekleyen nitelikte tutum ve davranışların varlığını ortaya koymuştur.