Abstract:
Bu çalışmada35. madde çerçevesinde eğitim gören araştırma görevlilerinin bu
maddeye göre görevlendirilme biçimleri ve eğitim sürecinde yaşadıkları sorunlar
açıklığa kavuşturulmaya çalışılmıştır. Çalışmanın bulguları, Ankara'daki
üniversitelerde 35. madde ile lisansüstü eğitim için görevlendirilen 48 araştırma
görevlisine uygulanan araştırma soru kâğıdından elde edilen verilere dayanmaktadır.
Elde edilen veriler, bu yolla görevlendirilen araştırma görevlilerinin ortam koşullarından
ve uygulamadan kaynaklanan ortak kimi temel sorunları olduğunu ortaya çıkarmıştır.
3$. madde yönteminin uygulanmasında görülen bu sorunların tespit edilip
adlandırılması; hem bu yöntemin daha iyi işlemesi hem de bu süreçte sorunlarla en
yoğun şekilde karşılaşan kesim olarak araştırma görevlilerinin mevcut durumunun
değerlendirilmesi açısından önem taşımaktadır.