Bu çalışmanın amacı otel işletmeleri örneğinde duygusal zekânın
boyutları olan kendi duygularını değerlendirme, başkalarının duygularını
değerlendirme, duyguların kullanımı ve duyguların düzenlenmesi ile iç
girişimcilik performansı arasındaki ilişkiyi incelemektir. 4 ve 5 yıldızlı
otel çalışanlarından elde edilen 126 anketin verileri doğrultusunda,
çalışanların duygusal zekaları ve iç girişimcilik performansları arasındaki
ilişkiyi belirlemeye yönelik önce korelasyon analizi daha sonra regresyon
analizi yapılmıştır.
Yapılan çoklu regresyon analizi sonucunda elde edilen bulgulara
göre duygusal zekânın boyutları olan kendi duygularını değerlendirme,
başkalarının duygularını değerlendirme, duyguların kullanımı ve
duyguların düzenlenmesinin iç girişimcilik performansı üzerinde anlamlı
bir etkiye sahip olmadığı tespit edilmiştir. Gelecek araştırmalara yönelik
önerilerde bulunulmuştur.
The purpose of this study is to examine the relationship between
dimensions of emotional intelligence, evaluation of own emotions the
evaluation of others’ emotions, the use of emotions and regulation of
emotions, and the performance of internal entrepreneurship. In order to
determine the relationship between employees’ emotional intelligence
and internal entrepreneurship performances, correlation analysis and then
a regression analysis were performed in the direction of the data of 126
questionnaires obtained from 4 and 5 star hotel employees.
According to the results obtained from multiple regression
analysis, it has been determined that evaluating their own feelings,
evaluating others’ feelings, use of feelings and regulation of emotions,
which are dimensions of emotional intelligence, have no significant effect
on internal entrepreneurship performance.
There have been suggestions for future research.