Abstract:
Öğretmen adaylarının okullarda sınıf içinde ve dışında gözlem yapmaları
onlara gerçek öğrenme deneyimi fırsatı sunar. Okullarda gözlem yapmak öğretmen adaylarının mesleki anlamda gelişimlerine katkı sağladığı gibi öğrenciyi okul
ortamında izleyerek öğrenci davranışları hakkında genel bir kanı sahibi olmalarını sağlar. Öğretmen adayı öğrenciyi sınıf içinde izlerken şu konuları göz önünde
bulundurur: Öğrencinin bir dersi nasıl izlediği, öğrencinin derste hangi etkinliklere katıldığı, öğrencinin kendi başına çalışması, öğrencinin grupla çalışması, öğrencinin derste soru sorup sormaması, sorulan sorulara cevap verip vermemesi,
öğrencinin kendisine verilen görevleri yerine getirip getirmemesi, öğrencinin ders
materyallerinden (kitap, defter, vb.) yararlanma durumu, öğrencinin derste sınıf
kurallarını benimseme ve uygulama biçimi, öğrencinin ders dışı etkinlikleri (teneffüste yaptıklarını, ders hazırlıkları vb.), öğrencinin okul dışı ders çalışma etkinlikleri. Öğretmen adayı öğrenciyi gözlemlerken gözlem formu kullanabileceği gibi
öğrenciyle ilgili gözlemlerini yazılı halde de aktarabilir.