Abstract:
Bu çalışmanın amacı değer öğretiminde önemli bir yeri olan sınıf öğretmenlerinin zihin
haritalarını incelemek ve değer algılarını ortaya çıkarmaktır. Araştırmada nitel araştırma desenlerinden
biri olan fenomonolojik yaklaşım kullanılmıştır. Araştırma, 2016-2017 yılında Isparta il merkezinde görev
yapan 15 sınıf öğretmeni ile yapılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından
geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırmada kullanılan veri toplama aracının
güvenirliği Miles ve Huberman formülü ile tespit edilmiş ve %95 oranında bir uzlaşma sağlanmıştır. Elde
edilen veriler nitel araştırma tekniklerinde çok kullanılan betimsel analiz tekniğiyle çözümlenmiştir.
Sonuç olarak bu araştırma göstermiştir ki araştırmaya katılan öğretmenler değer öğretimi adı altında
verilmesi gereken çoğu değerin farkındadırlar. En çok ise dürüstlük değerini önemsemekle birlikte bu
değerlere yönelik de farklı çağrışımlar oluşturmuşlardır.