Abstract:
Okul Öncesi Öğretmenliği dördüncü sınıf öğrencilerinin Araştırma Projesi dersi (I ve II)
hakkındaki görüş ve önerilerini belirlemek amacıyla yapılan bu çalışma nitel araştırma yöntemiyle
gerçekleştirilmiştir. Bu çalışmada öğrencilerin Araştırma Projesi ders sürecine, dersin paydaşlarına
(kendisine, gruba, danışmana), ders sonunda tamamladıkları projeye (tez) ilişkin görüşleri ve derse
ilişkin önerileri belirlenmiştir. Amaçlı örneklem stratejilerinden tipik durum örnekleme yöntemiyle
belirlenen çalışma grubunu on öğrenci oluşturmaktadır. Çalışmanın sonucunda öğrencilerin
araştırma projesi dersine ilişkin olumlu ve olumsuz görüşlere sahip oldukları belirlenmiştir.
Öğrenciler ders kapsamında kendilerine ilişkin olarak daha çok performanslarına, duygusal
tepkilerine ve kişisel kazanımlarına vurgu yapmışlardır. Gruba ilişkin görüşleri ise yaşadıkları
sorunlar, gruptan memnuniyet durumu ve sorunlara buldukları çözümler alt kategorilerinde
yansıtmışlardır. Proje danışmanlarına ilişkin görüşleri çoğunlukla danışmanların süreçteki tutum,
davranış ve beklentileri ile danışmanla yaşadıkları iletişim sorunları çerçevesinde yoğunlaşırken
öğrencilerin tamamladıkları projeye (tez) ilişkin olarak yine olumlu ve olumsuz görüşlere sahip
oldukları görülmüştür. Ayrıca öğrencilerin derse ilişkin önerileri de belirlenmiştir