Liderlik geçmişten bugüne bireylerin, örgütlerin ve toplumların ilgisini çeken önemli bir konudur. Değişen ve gelişen koşullara göre şekil alan liderlik türleri arasında yer alan ve son zamanlarda daha çok incelenen otantik ve hizmetkâr liderlik konuları bu çalışmanın odağını oluşturmaktadır. İşletmenin devamlılığı için lider kadar önemli bir diğer unsur da işletmenin çalışanları ve onların performanslarıdır. Algılanan liderlik tarzı ile çalışanların ortaya koyacakları performans arasındaki ilişkilerden hareketle kurgulanan bu çalışmanın amacı, çalışanların otantik ve hizmetkâr liderlik algılamalarının onların performansları üzerindeki etkilerinin ortaya konulmasıdır. Çalışma saha araştırması yöntemi ile gerçekleştirilmiştir. Veri toplama tekniği olarak anket tekniğinden yararlanılmıştır. Çalışma, Kayseri İli Organize Sanayi Bölgesindeki bir işletmede çalışan 159 kişi ile gerçekleştirilmiştir. Elde edilen bulgulara göre çalışanların hizmetkâr liderlik algılamalarının onların; görev ve bağlamsal performansları ile anlamlı bir etkileşime sahip olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bu etkileşimde demografik değişkenlerden eğitim seviyesinin düzenleyicilik rolü oynadığı tespit edilmiştir. Otantik liderlik algılamalarının ise görev performansı ile herhangi bir anlamlı ilişkisinin olmadığı, bağlamsal performans ile ise sadece etik boyutu kapsamında anlamlı etkileşime sahip olduğu tespit edilmiştir.
Leadership from the past to the present has played an important role for individuals within
organizations and society as a whole. In the face of changing conditions, various types of leadership
styles have emerged and in recent times, authentic and servant types of leadership have received a lot
of attention. This study focused on both authentic and servant types of leadership along with the
performance of employees which are all essential factors for the success of any business. Assuming
that there is a relationship between perceived leadership and employee performance, this study aims to
determine the effects of the employees’ authentic and servant leadership perception on their
performance. The study was carried out by field survey method. Surveys were used as data collection
techniques. The sample of the study consists of 159 employees in a factory in the Kayseri Organized Industrial Zone. The findings show that ‘the employees’ authentic and servant leadership perception’
has an effect on the employees’ performance. According to the data inquired, that task and contextual
performance have a meaningful interaction with the employee’s servant leadership perception has seen
as a result. The education level has played a role of moderator in the influence of the servant
leadership on the performance of the employee. Authentic leadership perceptions were found to have
no meaningful relationship with task performance and contextual performance had a significant
interaction with ethical dimension only.