Abstract:
Teknolojik (bilgi, bilişim, iletişim vb.) gelişim, küreselleşme, pazarlama
stratejilerinin değişmesi, dünya ekonomilerinin hızla büyümesi ve bunun sonucunda tüketici ihtiyaç ve taleplerinde yaşanan değişimler rekabeti uluslararası bir boyuta taşımıştır. İşletmeler günümüzde pazar konumlarını koruyabilmek ve uzun dönemli karlılıklarını artırabilmek için mevcut stratejik ve pazarlama planlarını değiştirmek zorunda kalmaktadır. İşletmelerin uluslararası
boyutta yaşanan bu değişimlere uyum sağlayabilmesi için kreatif düşüncelere
öncelik vermeleri ve inovatif çalışmalara yönelerek yeni ürünler ortaya çıkarmaları gerekmektedir (Hancıoğlu ve Yeşilaydın, 2016: 106).
İnovasyon ve/ veya yeni ürün, tüketicilerin yeni ve farklı olarak algıladıkları olguları temsil etmektedir. Yeni ürün geliştirme çalışmaları zor, maliyetli ve riskli bir süreç olmasına rağmen işletmelerin pazarda faal olabilmelerive rekabetin gerisinde kalmamaları açısından mecburidir. Yeni ürün kavramı var olan ürünün değiştirilmesi veya örgüt bünyesinde olmayan bir ürünün meydana getirilerek pazara arz edilmesi olarak ifade edilmektedir