Ankara ili gerek tarihi gerekse jeopolitik konumu ve başkent olması sebebiyle çok
kalabalık bir nüfusa sahiptir. Nüfusun kalabalık olması ulaşım sorunlarını da
beraberinde getirmektedir. Bundan dolayı Ankara'da bir çok metro projesi
gerçekleştirilmektedir. Tandoğan - Keçiören hattı Ankara metro projesinin yapımı
devam eden bölümlerinden biridir. Güzergah üzerinde yer alan Belediye ve Mecidiye
İstasyonlarının mühendislik jeolojisi, jeoteknik özelliklerin araştırılması bu tezin
konusunu oluşturmaktadır. Çalışma alanında kaya kalitesi (RQD) bulunmuş, RMR ve Q
kaya kütle sınıflandırmaları yapılmış, yapılan zemin sınıflandırmalarıyla kayanın; A, B
ve C sınıfı olduğu tespit edilmiştir. Belediye–Mecidiye istasyonları güzergahında
yapılan sondaj ve zemin sınıflandırmalarına göre tünel hattı boyunca Mamak
Formasyonuna ait dasit, Gölbaşı Formasyonuna ait kumtaşı ve güncel alüvyon
gözlenmiştir. Çalışma alanında 20 metre derinliğe kadar ulaşan istasyon kazılarında
püskürtme beton, zemin/kaya bulonu ve enjeksiyon gibi destek sistemleri kullanılmıştır.
Ankara due to its historical, geopolitical position and being capital has a very large
population. The extensive population brings issues in transportation. Therefore, several
subway projects are carried out in Ankara. Tandogan -Keçiören section of the line is
one of the ongoing constructions of the Ankara metro project. Investigation of
engineering geological and geotechnical properties of Belediye and Mecidiye Station,
which are located on the route, is the subject of this thesis. Rock quality designation
(RQD) in the study area has been obtained; RMR and Q rock mass classification were
performed. According to the soil classification, the rock is classified as A, B and C.
Dacite belonging to Mamak Formation, sandstone belonging to Gölbaşı Formation and
actual alluvium has been observed through tunnel route according to the drilling and
classification carried out on the route between Belediye and Mecidiye stations. In the
study area shotcrete, soil/rock-bolt and injection improvement applications has been
performed on deep excavated stations reaching up to 20 meters.